نسخه چاپی

چرا مصر به هواپیمای سوریه اجازه نشستن نداد؟

مصر روز گذشته یك فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی سوریه را كه از بندر لاذقیه این كشور عازم قاهره بود را اجازه نشستن نداد و سرنشینان آن را مجبور كرد كه به كشور خود برگردند.

به گزارش نما به نقل از العالم برخی از سایت های خبری و شبکه های نزدیک به شورشیان و مخالفان دولت سوریه این مساله را نشانه تداوم اختلافات میان دمشق و قاهره برشمردند، اما برخی دیگر این مساله را از دریچه نگرانی های مصر دنبال می کنند.

پرواز شماره 203 که تنها 55 مسافر داشت در حالی موفق به نشستن در فرودگاه قاهره نشد که مشارکت تکفیری های سوریه - متحدان اخوان و افراطی های وهابی - در ناامنی های اخیر این کشور و تیراندازی آنها به سمت معترضان در میدان التحریر، باعث وحشت دولتمردان و مقامات امنیتی این کشور شده است.

گفته می شود که دولت مصر تاکید کرده که پس از مشارکت سوری های تکفیری در تیراندازی به سمت مردم معترض مصر، دولت این کشور دستور داده تا همه شهروندان سوری که می خواهند وارد مصر شوند، از سفارتخانه ها و کنسول گری های این کشور در شهرهای مختلف سوریه و همچنین دیگر مناطق جهان، از نظر امنیتی مورد بازرسی قرار گیرند تا مبادا تعلق خاطری به اخوان المسلمین داشته باشند و برای ناامن کردن فضای مصر راهی این کشور شوند.

در این مورد گفته شده که میان دمشق و قاهره هماهنگی هایی نیز در حال شکل گرفتن است تا با شناسایی افراد تندروی سوری حاضر در مصر، از اقدامات آنها در آینده علیه منافع ملی این کشور و مشارکت در کشتار مردم مصر، ممانعت به عمل بیاید.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...