نسخه چاپی

تشدید طرح نظارت براستخرها و اماكن عمومی در فصل تابستان

گر چه هر سال با شروع فصل تابستان ، اشتیاق مردم بخصوص جوانان و نو جوانان به استفاده از استخرهای شنا در سطح شهرها افزایش می یابداما بروز بیماری های پوستی و عفونی واگیردار ناشی از استفاده از استخر ها لذت یك شنای دلچسب در این روزهای گرم را در كام مردم زهر آگین خواهد كرد.

به گزارش نما، مهندس علی اصغر حسنی یزدی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفتگو با قدس آنلاین گفت : هر سال با شروع فصل تابستان نظارت و کنترل بهداشتی بر اماکن عمومی سطح شهر و بخصو ص استخرها تشدید می شود .او بررسی کیفیت آب شرب شهری و روستائی و نظارت بر آب استخر های سطح شهر را از مهمترین اقدامات 43 اکیپ بازرسی شهرستان مشهد برشمرد وافزود : 4 اکیپ ویژه نیز مسول نظارت بر فعالیت مراکز مختلف در ییلاقات مشهد و اطراف آن هستند . مهندس حسنی همچنین اعلام کرد مراکز و اماکن حساس نظیر اماکن تفریحی ، رستورانها ،اغذیه فروشی ها ،نانوائی ها ،تالار ها ، مراکز تولید و عرضه ی بستنی و آبمیوه ، مراکز تولید ، توزیع و فروش زولبیا و بامیه و نیز وسایط نقلیه عمومی و مراکز تولید و عرضه یخ و... در طرح تشدید نظارت تابستانی بهداشت محیط قرار دارند .
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه اگر بیشتر از دو نفر طی استفاده از یک نوع غذا یا آشامیدنی دچار یک بیماری عفو نی با علائم مشترک شوند طغیان بیماری مطرح می شود از همه بیمارستانها و مراکزبهداشتی درمانی سطح شهر و روستاهای اطراف خواست در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی در اسر ع وقت به ستاد فوریت های سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان اطلاع دهند .

مهندس حسنی اطلاع به مر کز مذ کور را به منظور پیشگیری از بروز بیماری به سایر افراد جا معه بسیار مهم عنوان کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی، در همه مراکز عمومی سطح شهر و ییلاقات حومه ، مراتب را به ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان با شماره تلفن های 8415001 الی نه ویا تلفن 1490-0511 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی های لازم صورت پذیرد .

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...