نسخه چاپی

دلایل مخالفت عربستان برای حضور ایران در ژنو 2

یك كارشناس سیاست‌ خارجی گفت: كشورهای مخالف حضور ایران در كنفرانس ژنو 2 بر این باورند كه ایران ایفاگر نقش اول در حل بحران سوریه است و عربستان سعودی اعلام كرده كه ایران و حزب‌الله، سوریه را اشغال كرده‌اند در صورتی كه عربستان سعودی بیشترین كمك مالی را به مخالفان و تروریست‌های سوری انجام می‌دهد.

به گزارش نما، "احمد بخشایشی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره دعوت از ایران براي حضور در نشست ژنو 2 گفت: ايران در ميدان سوريه دست برتر را در اختيار دارد و با توجه به فضايي که در ترکيه ايجاد شده و همچنين در مصر، اخواني‌ها با کودتاي موقت کنار گذاشته شدند، آمريکايي‌ها علاقه دارند که ايران در کنفرانس ژنو 2 حضور يابد.

وی تصریح کرد: عربستان و قطر مخالف حضور و تاثيرگذاري ايران در کنفرانس ژنو 2 هستند و اگر ايران در اين کنفرانس حضور پيدا نکند، نماينده روسيه و نماينده سازمان ملل گفته‌هاي ايران را مطرح خواهند کرد.

بخشایشی افزود: کشورهاي مخالف حضور ايران در کنفرانس ژنو 2 اين باور را دارند که ايران ايفاگر نقش اول در حل بحران سوريه است و عربستان سعودي اعلام کرده که ايران و حزب‌الله سوريه را اشغال کرده‌اند در صورتي که عربستان سعودي بيشترين کمک مالي را به مخالفان و تروريست‌هاي سوري انجام مي‌دهد

وی گفت: دعوت از ايران براي حضور در کنفرانس ژنو 2 و حضورش در اين کنفرانس منوط به فعاليت‌هاي ميداني بشار اسد است يعني دولت سوريه مخالفان را به عقب براند حضور ايران در کنفرانس ژنو 2 بيشتر احساس مي‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: دولت‌هاي عربستان و قطر حاضر به پذيرش تاثيرگذاري ايران در اين کنفرانس نيستند و مي‌خواهند نقش و حضور ايران را کم‌رنگ جلوه دهند و به توان ايران در حل بحران سوریه اذعان دارند اما حاضر به اعتراف و پذيرش آن نيستند.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...