نسخه چاپی

تهران به پورشه نیازمندتر است یا اتوبوس و مترو؟

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران هم‌زمان با اعلام جزییات مربوط به واردات ۱۴۴ دستگاه پورشه‌ای كه اخیراً وارد كشور شده، گفت: تهران به پورشه نیازمندتر است یا اتوبوس و مترو؟

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شهرام جباری‌زادگان با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان ستاد ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص واردات ۱۴۴ دستگاه اتومبیل پورشه که اخیراً از طریق جزیره ابوموسی به کشور وارد شده‌، گفت: هم‌زمانی ورود این اتومبیل‌های گران قیمت با اتوبوس‌های دوکابین (بی‌‌آرتی) که طی چند روز آینده وارد خیابان‌های تهران می‌شوند، جای تامل دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های ارزی و اعتباری موجود، افزود: نکته‌ای که جای تأمل بیشتر دارد، این است که مدیریت شهری تهران به منظور ترخیص ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی که ماه‌ها بود در گمرک بندرعباس خاک می‌خوردند، با مسائل و مشکلات بسیاری رودررو بود و موانع بانکی و گمرکی فراوانی را به این منظور پشت سر گذاشت.

جباری‌زادگان با بیان اینکه این ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی برای عبور از گمرک بندرعباس و ورود به خیابان‌های جنوب تهران، ماه‌ها با انواع و اقسام مشکلات رو‌به‌رو بودند، اظهار داشت: این در حالی است که ۱۴۴ دستگاه پورشه وارداتی ظرف چند روز و با کم‌ترین مشکل از جزیره ابوموسی وارد خیابان‌های شمال تهران شد. وی با تاکید بر این که با مقایسه‌ای گذرا در می‌یابیم قیمت ۱۴۴ دستگاه پورشه وارداتی از قیمت ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی بیشتر است، تصریح کرد: با مقدار ارزی که بابت خرید یک دستگاه پورشه از کشور خارج می‌شود، به راحتی ورود دو دستگاه اتوبوس بی‌آرتی به کشور امکان‌پذیر است.

جباری‌زادگان با ذکر این موضوع که هر یک از ۱۴۴ دستگاه پورشه وارداتی روزانه یکی دو سرنشین را بیشتر جابه‌جا نمی‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که هر یک از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی روزانه بالغ بر دو هزار مسافر و در مجموع ۶۰۰ هزار مسافر را در روز جا‌به‌جا می‌کنند. معاون آموزش سازمان ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: مقایسه به عمل آمده هرگز به معنای نفی استفاده بخشی از افراد جامعه از خودروهای ایمن و زیبایی مانند پورشه نیست اما کاش مسئولان مربوطه با اعمال سیاست‌گذاری‌‌های صحیح اقتصادی به نوعی عمل می‌کردند که بسیاری از مردم کشورمان که حتی قدرت پرداخت بهای بلیت اتوبوس و مترو را نیز به سختی دارند، از امکان استفاده از خدمات مناسب رفاهی از جمله خودروهای استاندارد و با کیفیت برخوردار باشند.

۱۳۹۲/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...