نسخه چاپی

بیانیه مشترك معاونان وزرای خارجه ایران و افغانستان

معاونان وزرای امور خارجه ایران و افغانستان در بیانیه‌ای مشترك متعهد شدند اجازه هیچ گونه تهدیدی از خاك خود علیه طرف مقابل را ندهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، معاونان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان در تهران پس از دیدار و گفت‌وگو در تهران بیانیه‌ای را به شرح زیر امضا کردند.

بنا به دعوت سیدعباس عراقچی معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از تاریخ 16 الی 18 تیر دیدار رسمی از تهران به عمل آورد.

گفت‌وگوها و مذاکرات در فضای دوستانه و صمیمانه بین معاونان وزارت‌های امور خارجه دو کشور صورت گرفت که طی آن بر تحکیم و گسترش مناسبات دوجانبه تاکید و در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت و تبادل‌نظر به عمل آمد.

- طرفین ضمن ابراز رضایت از سطح موجود مناسبات، تداوم نشست‌های مشورتی و سیاسی را مفید و موثر خوانده و بر تقویت و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور دوست و برادر در عرصه‌های مختلف تاکید کردند.

- دو طرف بر تقویت و تداوم همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.

- طرفین کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را مشکلی جدی ارزیابی کردند که مبارزه موثر با آن از توان یک کشور خارج است و نیازمند همکاری‌های بیشتر دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌باشد.

- طرف ایرانی حمایت خود را از پروسه صلح افغانستان تحت رهبری و مالکیت دولت افغانستان و با رعایت مفاد قانون اساسی این کشور اعلام و تصریح کرد: افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات می‌تواند نقش مفیدی را در بسط و توسعه تجارت و ترانزیت دو کشور و منطقه ایفا کند.

- طرفین اطمینان دادند که هیچ اقدام و تعهدی که امنیت یکدیگر را تهدید کند، صورت نداده و نپذیرند و متعهد شدند که اجازه هیچ گونه تهدیدی علیه طرف مقابل از خاک خود را ندهند.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...