نسخه چاپی

در پي اعلام فعال شدن گسل تجريش:

تمام دستگاه‌های استان تهران برای زلزله احتمالی آماده‌اند

سرپرست مدیریت بحران استان تهران با بیان اینكه تمام دستگاه‌های اجرایی برای زلزله احتمالی تهران آماده است، گفت: در صورت وقوع زلزله، تهران تخریب و تلفات احتمالی خود را خواهد داشت، اما تمام نیروهای ما آمادگی كامل را دارند.

به گزارش نما، سعید اصغری اعلایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زلزله‌هایی با قدرت دو و حتی تا سه ریشتر مشکلی برای تهران ایجاد نمی‌کند، چرا که هر روز زلزله‌هایی مشابه با قدرت دو یا بیشتر از دو در تهران رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون موسسه ژئوفیزیک خبری را مبنی بر فعال شدن گسل تجریش به مدیریت بحران استانداری اعلام نکرده است، افزود: وقوع زلزله‌هایی زیر سه ریشتر در تهران امری بدیهی است و مشکلاتی ایجاد نمی‌کند.

سرپرست مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: وقوع زلزله در تهران از 100 سال گذشته تاکنون مطرح بوده و بر اساس آنچه محتمل بوده، باید 20 الی 30 سال پیش زلزله‌ای در تهران رخ می‌داده، لذا از این مسئله دور هستیم.

اعلایی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال‌احمر، مدیریت بحران و سایر دستگاه‌ها آمادگی کامل را دارند، اظهار کرد: شهرهای معین اطراف تهران از جمله مازندران، قم، اصفهان، سمنان و قزوین نیز آمادگی لازم را در بروز زلزله تهران دارند.

وی با اشاره به اینکه در صورت وقوع زلزله، تهران هم تخریب و تلفات خود را خواهد داشت، گفت: هر لحظه که چنین اتفاقی رخ دهد، تمام نیروهای ما آمادگی کامل را دارند.

۱۳۹۲/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...