نسخه چاپی

هدف‌گیری موشك‌های عربستان به سوی ایران!

تصاویر ماهواره ای كه اخیراً از عربستان سعودی گرفته شده، بیانگر آن است كه سكوهای پرتاب موشك در یك پایگاه موشكی تازه تأسیس این كشور، به سوی ایران و نیز سرزمین های اشغالی جهت گیری شده است. این امر بیش از هر چیز اثبات كننده اخباری است كه از تلاش های جدید و جدی عربستان سعودی برای توسعه گستره فعالیت های نظامی در منطقه حكایت دارد

به گزارش نما به نقل از تابناک، روزنامه انگلیسی «تلگراف» با انتشار یک تصویر ماهواره ای، به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داده که موشک های موجود در یک پایگاه تازه تأسیس عربستان سعودی، ایران و نیز سرزمین های اشغالی را هدف گرفته است.

به نوشته این روزنامه، متخصصان نظامی در موسسه IHS Jane’s Intelligence Review این موضوع را در جریان مطالعه تصاویر ماهواره ای مربوط به یک پایگاه موشک های بالیستیک میان برد در صحرای جنوب غربی ریاض دریافته اند. در این تصاویر، شماری از سکوهای پرتاب موشک رویت شده که مشخصاً به سوی شمال غرب (تل آویو) و شمار شرق (تهران) هدف گیری شده اند.

ترکیب و چیدمان این سکوهای پرتاب موشک که به نظر می رسد طی پنج سال گذشته در این محل مستقر شده اند. این فرضیه را تقویت می کند که عربستان سعودی، هم ایران و هم رژیم اسرائیل را به عنوان تهدیداتی علیه خود در نظر می گیرد.

تلگراف در این زمینه اشاره می کند که هرچند دولت عربستان سعودی همواره از طریق کانال های غیر رسمی با رژیم اسرائیل در تماس بوده، اما در مورد ایران، این هراس را دارد که حکومت شیعی این کشور، با به چالش کشیدن عربستان سعودی، خود را به عنوان قدرت اول منطقه خلیج فارس تثبیت نماید.

علاوه بر این، تنش های موجود میان ایران و عربستان سعودی بر سر موضوع سوریه، مسئله دیگری است که طی دو سال اخیر، سبب تیره شدن بیش از پیش روابط میان دو کشور شده است.

در سمت چپ بالای تصویر، سکوهای موشکی هدف گرفته شده علیه رژیم اسرائیل با عنوان LAUNCH PAD #1 و در سمت راست تصویر، سکوی موشکی هدف گیری شده علیه ایران با عنوان LAUNCH PAD #2 مشخص است. در میانه تصویر، ساختمان های اداری قرار دارد و قسمت پایین نیز انباری زیرزمینی است که از آن برای نگهداری موشک ها و دیگر تجهیزات استفاده می شود.

270438_468.jpg

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۴/۲۲
سگ کي باشن بهتره برندهمون ملخا را بخورند نمي دانند که ايران چند هزارموشک آماده دارد که ميتونه اسراييل رانابودکنه اين چرغوزها که همين زيرگوش ماهستند.
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...