نسخه چاپی

بشارتی در تلویزیون: ریاست‌جمهوری مادام‌العمر هاشمی دروغ بود

به گزارش نما، وزير كشــور دولت آيــت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در برنامه تلويزيوني شناسنامه با تكذيب مطرح شدن موضوع رياست‌جمهوري مادام‌العمر هاشمي در ادامه برنامه در پاسخ به اين سوال مجري كه پرسيد آيا قبول داريد پيروزي آقاي خاتمي در انتخابات سال 76 ناشي از فضاي بسته آن روزها بوده، اظهار داشت: «ما از اول انقلاب چنين فضايي (فضاي بسته) را داشتيم. چه كسي مي‌توانست به آقاي موسوي نگاه چپ داشته باشد يا چه كسي مي‌توانست عليه دولت آقاي رجايي حرف بزند؟ آقاي هاشمي هم وارث چنين وضعيتي بود. فكر مي‌كنم بي‌انصافي است كه انسان بگويد در دوره آقاي هاشمي زبان‌ها و روزنامه‌ها بسته شد و در دوره بعد باز شد. وزير كشور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از مصاحبه تلويزيوني خود درباره رابطه هاشمي و احمدي‌نژاد هم اظهار داشت: «ايشان استاندار آقاي هاشمي بودند و آقاي هاشمي با حضور ايشان در اردبيل موافق بودند. آقاي احمدي‌نژاد براي نخستين‌بار آب گرم‌هاي سرعين را سرو سامان دادند و استخر و حمام‌هاي بهداشتي در آن منطقه ساختند و در مدتي كوتاه اين كار را انجام دادند. ايشان در دوره استانداري درخشيدند اما من باور نمي‌كردم كه يك روز شهردار و رييس‌جمهور شوند.»

بشارتي در بخش ديگري از مصاحبه خود راجع به مطرح شدن طرح رياست‌جمهوري مادام‌العمر هاشمي گفت: «اين موضوع دروغ محض است. يكي از روزنامه‌هاي پر تيراژ نوشته بود كه حسين مرعشي گفته خوب است قانون اساسي را تغيير دهيم تا آقاي هاشمي مادام‌العمر رييس‌جمهور ايران باشد. آقاي هاشمي هم بعد از خواندن اين مطلب تكذيبيه صادر كردند و گفتند مملكت پر از نيروهاي متخصص است و اين صحبت‌ها درست نيست.»وزير كشور دولت سازندگي در واكنش به اين درخواست مجري كه از او خواست يك نقطه ضعف و يك نقطه قوت از دولت آقاي هاشمي بيان كند، گفت: «آقاي هاشمي وارث جنگ بود. كشور هشت سال جنگ ويران‌گر را پشت سرگذاشته بود. هم خزانه خالي بود و هم ويراني عظيم! آقاي هاشمي توانستند زيربناها را ببندند. اين جنبه مثبت دولت ايشان بود. نقطه ضعف ايشان هم استفاده از عناصري در دولت بود كه نه به مصلحت خودشان بود و نه به مصلحت نظام.»وي در ادامه راجع به نقاط ضعف و قوت دولت احمدي‌نژاد هم اظهار داشت: «آقاي احمدي‌نژاد دو- سه كار فوق‌العاده انجام داد. ايشان ويروس عمران و آبادي را در سراسر كشور منتشر كرد. از طرفي ايشان سفرهاي استاني را آغاز كردند و از نزديك با مردم صحبت كردند و به شهرستان‌هاي مختلف سفر كردند. سومين نكته مثبت ايشان اين بود كه از حال خودشان خارج نشدند و مردمي بود و مردمي ماند و روي شعار خود ماند. بزرگ‌ترين نقطه ضعف ايشان هم اين بود كه با زبان خودشان عليه شخصيت‌هاي مختلف حرف زدند كه اصلا به مصلحت نبود.»

مشاور سياسي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ادامه راجع به اينكه دكتر روحاني در سياست خارجي و پرونده هسته‌يي با چه تهديدها و فرصت‌هايي روبه‌رو است هم اظهار داشت: «آقاي دكتر روحاني در سياست خارجي و موضوع هسته‌يي سابقه زيادي دارند. از طرفي دنيا ايشان را به خوبي مي‌شناسد. اين شخص با توجه به مجموع شرايطي كه وجود دارد، مشكلاتي كه امروز در حوزه سياست خارجي دامنگير ما است را مي‌شناسد و برايش راه‌حل هم دارد. فكر مي‌كنم ايشان مي‌تواند از عناصري در سياست خارجي استفاده كند كه مشي مقام معظم رهبري را در سياست خارجي اجرايي كنند تا صف دشمنان ما نه تنها طولاني‌تر نشود بلكه كم شود و به تدريج بخشي از تحريم‌ها هم برطرف شود. اميدوارم ايشان بتواند گره‌هاي سياست خارجي كشور را باز كند.»

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...