نسخه چاپی

منتجب‌نیا: برخی می‌خواهند آزادی انتخاب را از روحانی بگیرند

عکس خبري - منتجب‌نيا: برخي مي‌خواهند آزادي انتخاب را از روحاني بگيرند

بزرگان اصلاحات نظر مشورتی خود را به رییس‌جمهور منتخب ارائه دهند/شعار جوانگرایی یك شعار انحرافی است كه هم اكنون نیز برای تحمیل نیروهای بی‌ریشه و كنارزدن نیروهای مجرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت:وظیفه نخبگان است که به رئیس جمهور منتخب مشورت دهند و گزینه‌های مطرح را در اختیار او قرار بدهند تا دست دولت برای انتخاب وزرا باز باشد درغیر این صورت چه بسا فرصت طلبان و سودجویان بتوانند اطراف دولت را بگیرند و مانع از مشورت گرفتن رئیس جمهور شوند که این نتیجه خوبی نخواهد داد.

رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعمال برخی فشار‌ها به رییس‌جمهور منتخب در انتخاب کابینه دولت یازدهم عنوان کرد: در اینکه رئیس جمهور منتخب در انتخاب همکاران و همراهان خود اعم از وزرا و سایر سازمان‌ها و مشاورین خود اختیار تام داشته و کسی حق تحمیل اشخاصی را به او ندارد جای تردید نیست.

وی افزود: مردم با توجه به شعارهای رئیس جمهور به او رای داده‌اند و او باید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند اما وی با دولتی قادر به انجام این کار است که بتواند همراهانش را خود انتخاب کند. اگر در این مسیر تحمیل و یا مانعی برای او ایجاد شود طبیعتا در انجام وعده‌های خود موفق نخواهد بود و در این صورت در برابر مردم و مطالباتشان قرار خواهد گرفت.

منتجب‌نیا با بیان اینکه اصولا پس از انتخاب رئیس جمهور و پیش از معرفی وزرا همواره و در همه دوره‌ها گمانه زنی‌هایی صورت می‌گیرد، گفت: مردم و نخبگان ما در مورد افراد و اشخاص نظر می‌دهند و این کار تازه‌ای نیست بلکه در همه دوره‌ها شاهد این مساله بوده‌ایم و این امر فی نفسه مضر نیست به شرط اینکه نام افراد بر سر زبان‌ها نرود و به آبروی آن‌ها خدشه‌ای وارد نشود چرا که گاهی در گمانه زنی‌ها افرادی مطرح می‌شود که بلافاصله از سوی رقبایشان مورد آماج حمله،تخریب و تهمت قرار می‌گیرند.

منتجب نیا افزود:اینکه رئیس جمهور باید مختار باشد و همراهانش به او تحمیل نشوند به این معنا نیست که احزاب و شخصیت‌ها نمی‌توانند در معرفی افراد به رئیس جمهور کمک کنند این وظیفه نخبگان است که به رئیس جمهور منتخب مشورت دهند و گزینه‌های مطرح را در اختیار او قرار بدهند تا دست دولت برای انتخاب وزرا باز باشد درغیر این صورت چه بسا فرصت طلبان و سودجویان بتوانند اطراف دولت را بگیرند و مانع از مشورت گرفتن رئیس جمهور شوند که این نتیجه خوبی نخواهد داد.

وی با تاکید براینکه شخصیت‌های برجسته کشور موظفند به رئیس جمهور منتخب نظر مشورتی خود را اعلام کنند، گفت: شخصیت‌های برجسته کشور به ویژه با توجه به اینکه روحانی با پشتیبانی بزرگانی همچون سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی و جمع عظیمی از اصلاح طلبان و برخی اصولگرایان توانست پیروز انتخابات شود وظیفه دارد نظر خود را به دولت منعکس کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین ادامه داد: اخلاقا بهتر است آقای روحانی خودشان از چهره‌های شاخص نظرخواهی کنند و منتظر نظر آن‌ها نمانند در این صورت جلوی هر گونه گمانه زنی گرفته می‌شود و دولت می‌تواند با احاطه کامل افراد صالح را برای همکاری مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد برخی دست به کار شده‌اند تا رییس‌جمهور منتخب را تحت فشار قرار داده و آزادی انتخاب را از او بگیرند، گفت: عده‌ای از افراد قانون شکن که سابقه مبارزه با قانون و آرامش کشور را دارند خط و نشان کشیده و تهدید کرده‌اند که اگر دولت کابینه آنچنانی تشکیل ندهد کفن پوش می‌شوند و با آن برخورد می‌کنند درحالی که این کار‌ها صد در صد غیراخلاقی و ضد قانونی و ضد اسلامی است.

منتجب نیا خطاب به این افراد خاطرنشان کرد: شما چه کاره هستید که رئیس جمهور منتخب را تهدید می‌کنید اگر شما مورد توجه بودید کاندیدای مطرحتان رای می‌آورد. سوال این است که با چه مجوزی رئیس جمهوری که این میزان از رای مردم را به خود اختصاص داده است مورد فشار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مجلس نیز برخی تلاش می‌کنند دست رئیس جمهور را ببندند و قوانینی تصویب کنند که محدود کننده رئیس جمهور باشد این هم یک سنگ اندازی و کارشکنی از سوی برخی نمایندگان است اگرچه عده‌ای از نمایندگان عنوان کرده‌اند که به فرض تصویب طرح مربوط به اصلاح آیین نامه مربوط به بند رای اعتماد وزرا این طرح در دولت یازدهم قابل اجرا نیست و درآینده اجرایی می‌شود اما نفس مطرح کردن این مساله در آستانه انتخاب وزرا این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که این یک حرکت معنادار و سیاسی است و معقول به نظر نمی‌رسد.

منتجب نیا با بیان اینکه همچنین مشاهده می‌کنیم که عده‌ای با شعار جوانگرایی تلاش می‌کنند دست دولت را ببندند، گفت: این عده عنوان می‌کنند که باید نیروهای باتجربه در دوران سازندگی و اصلاحات را نادیده گرفت و از چهره‌های تازه‌ای در دولت استفاده کرد در حالی که این شعار غلطی است اگرچه جوان بودن نیرو‌ها به تحرک بیشتر دولت کمک می‌کند اما مسئولیت‌های کلیدی باید دست افراد مجربی باشد که سابقه مدیریتی کلان کشور را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند افرادی که این دوران را طی نکرده‌اند هرچقدر بانشاط هم باشند نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

وی با تاکید براینکه کشور ما آزمایشگاه نیست که هر روز در آن آزمون و خطا صورت گیرد گفت: اگر بخواهیم به نیروهای جوان و ناشناخته مسئولیت‌های کلان بدهیم و منتظر شویم تا آزموده شوند منابع مردم در این میان از بین خواهد رفت. نیروهای جوان باید در دستگاه‌های اجرایی دوره ببینند تا در سال‌های بعد بتوانیم از حضور آن‌ها در پست‌های کلان استفاده کنیم در غیر این صورت شعار جوانگرایی یک شعار انحرافی است که هم اکنون نیز برای تحمیل نیروهای بی‌ریشه و کنارزدن نیروهای مجرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...