نسخه چاپی

از كار بزرگ سپاهان در نقل و انتقالات تا خریدهای پرسپولیسی استقلال!

پنج تیم سپاهان، استقلال، تراكتورسازی، پرسپولیس و فولاد خوزستان مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ سیزدهم هستند كه فعالیت این تیم‌ها در زمان نقل و انتقالات را بررسی كرده‌ایم.

به گزارش نمابه نقل از جام ورزشی، طبق برنامه قرار بود روز پنجشنبه 20 تیرماه زمان نقل و انتقالات فوتبال به پایان برسد اما تا این زمان باشگاه استقلال هنوز قرارداد بازیکنانش را در هیئت فوتبال ثبت نکرده است.

البته گفته می‌شود که قرار است مدت نقل و انتقالات تا روز یکشنبه 23 تیرماه تمدید شود. آن هم برای ثبت قرارداد بازیکنان در هیئت فوتبال و بعید است در این دو روز پایانی بمب خبری در نقل و انتقالات منفجر شود.

روی کاغذ چهار الی پنج تیم مدعی اصلی قهرمانی برای لیگ سیزدهم هستند.

سپاهان، استقلال، تراکتورسازی، پرسپولیس و فولاد خوزستان را می‌توان مدعیان اصلی قهرمانی در فصل آینده دانست.

نگاهی به بازیکنان ورودی و خروجی این تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات انداخته‌ایم. به نظر می‌رسد سپاهان در فصل نقل و انتقالات موفق‌ترین تیم بوده است و به قول یکی از بازیکنانش قهرمان فصل نقل و انتقالات شده است اما قهرمانی در لیگ برتر سیزدهم به این راحتی نیست.

نگاهی به فهرست بازیکنان خروجی و ورودی این پنج مدعی اصلی قهرمانی انداخته‌ایم. شاید در لیگ سیزدهم هم پدیده‌ای ظهور کند و خودش را به جمع مدعیان برساند ولی روی کاغذ این پنج تیم شانس اصلی قهرمانی هستند.

سپاهان: قهرمان نقل و انتقالات با جذب ملی‌پوشان

ورودی ها: یعقوب کریمی، رحمان احمدی، هادی عقیلی، علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده، آرش افشین و مجتبی جباری

خروجی‌ها: احمد جمشیدیان، مهدی جعفرپور، حسن جعفری، میلان سوشاک، محمد رضا خلعتبری، فرشید طالبی، جواهیر سوکای(قطعی نشده) و محمد باقر صادقی

به این ترتیب سپاهان 5 ملی‌پوش را جذب کرده است. جباری، خلیل‌زاده، احمدی، افشین و عقیلی(بازیکنی که خودش اردوی تیم ملی را ترک کرد.)

در فهرست خروجی‌های زردپوشان اصفهانی خلعتبری تنها ملی‌پوش است. مصدومیت سوکای هم باعث شده که این تیم یک مهره ارزشمندش را ناخواسته از دست بدهد.

استقلال؛ جذب پرسپولیسی‌ها

ورودی‌ها: محمد مهدی نظری، احمد جمشیدیان، محمد قاضی، فردین عابدینی، پژمان نوری، علیرضا نیکبخت واحدی، آندرانیک تیموریان(قطعی نشده) - گوران لاوره(قطعی نشده)



خروجی‌ها:حسن اشجاری، علی حمودی، میثم بائو،کیانوش رحمتی، ایمان موسوی، ویسنته آرزه، عباس محمدرضایی، فرزاد حاتمی ، آرمن طهماسیان و مجتبی جباری

جذب نیکبخت واحدی نکته‌ای بود که هواداران استقلال بر رویش اتفاق نظر نداشتند و برخی مخالف جذب این بازیکن بودند و برخی موافق بازگشت این بازیکن بودند. با این حال استقلال در این فصل سه بازیکن سابق پرسپولیس را به خدمت گرفت؛ محمد قاضی، پژمان نوری و نیکبخت واحدی که او را نیز به نوعی می‌توان پرسپولیسی دانست.

جدایی مجتبی جباری بزرگترین صدمه به ترکیب استقلال را زد. به ویژه اینکه جباری به تیمی رفته که همواره استقلال را برای رسیدن به قهرمانی به زحمت انداخته است.

تراکتورسازی: جادوگر در تبریز

ورودی‌ها: حامد لک، محسن دلیر، میثم بائو، سعید دقیقی، علی کریمی، داود نوشی صوفیانی،محسن ربیع خواه و فرشید طالبی، کریم انصاری فرد( قطعی نشده است)

خروجی ها: عقیل اعتمادی ، محسن فروزان، سید مهدی سیدصالحی، قاسم دهنوی، مهدی ثابتی، عابدینی، اکرامی و فلاویولوپز

با وجود تمام اخباری که در مورد جذب ستاره‌ها از تبریز شنیده می‌شد فقط علی کریمی، فرشید طالبی و حامد لک به این تیم رفتند. تا امروز صبح خبری از حضور آندرانیک تیموریان و جواد نکونام در این تیم نشد. ولی جذب علی کریمی که به او لقب جادوگر در فوتبال را داده‌اند را می‌توان یکی از بزرگترین خریدهای تراکتورسازی در نقل و انتقالات دانست.

باشگاه تبریزی همچنان به دنبال جذب کریم انصاری فرد است اما باید دید از چه طریق می تواند این بازیکن را جذب کند و البته جواد نکونام هم هنوز وضعیت مشخصی ندارد و تکلیف او با استقلال امروز و فردا مشخص می شود.

پرسپولیس؛ به دنبال جوانان

ورودی ها:یونس شاکری، میلاد غریبی، محمد عباس‌زاده، مهرداد کفشگری، حمید رضا علی‌عسگری، سید مهدی سیدصالحی، میثم حسینی، امید عالیشاه،مارکو سپانوویچ، پیام صادقیان و قاسم دهنوی

خروجی ها:مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، امیرحسین فشنگچی، محمد قاضی، ولاتکو گروزدانوفسکی، میثم نقی‌زاده، معدنچی، عادل کلاه‎کج ،کریم انصاری فرد و مارکو پروویچ

پرسپولیس در این فصل به جای جذب ستاره‌ها به دنبال بازیکنان جوان سایر تیم‌ها بود. سرخپوشان در این فصل بمب نترکاندند اما تا توانستند بازیکن جوان جذب کردند. جدایی علی کریمی هم بزرگترین خبر نقل و انتقالات پرسپولیس بود البته سرخپوشان برای به خدمت گرفتن قاسم دهنوی هم راه پر پیچ و خمی را طی کردند.

فولاد خوزستان؛ خرید خارجی

ورودی‌ها: حسن جعفری، مهدی بدرلو، روبرتو نوس آدام جونیور، عباس محمدرضایی، فرزاد حاتمی، سرجیو رافائل دکاستا، لئوناردو چاوز رودریگوئز

خروجی ها:مهدی امیرآبادی، میثم کریمی، ادریس کوچکی، طالب ریکانی، عباس پورخسروانی و آرش افشین

فولاد سه بازیکن خارجی در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است و در بین پنج مدعی قهرمانی بیشترین بازیکن خارجی را خریده است. جدایی آرش افشین از این تیم بزرگترین اتفاق بوده است.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...