نسخه چاپی

حمایت مشروط حداد عادل از روحانی

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه انتخابات 92 نشان داد جمهوری اسلامی اهل تقلب در آراء نیست ضمن حمایت از دولت آینده گفت: قویا از معتدل بودن و مستقل بودن روحانی حمایت می كنیم اما آن اعتدالی كه صفت روش باشد نه صفت بینش.

غلامعلی حداد عادل در مراسم نکوداشتش تحت عنوان مرد تقوا و تدبیر که صبح امروز در حوزه هنری (سوره) برگزار شد، ضمن تشکر از روحانیون، علما، وزرا، نمایندگان ادوار، صاحبان جراید و خبرگزاری ها و همسنگرانش در مجلس شورای اسلامی برای حضور در این همایش گفت: از بانیان این مجلس و از مادر گرانقدر و همسر عزیزم که در این جلسه حضور یافتند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه من مایل به برگزاری چنین مجلسی نبودم، گفت: از اینکه چنین مجلسی برپا شود برای خودم احتیاجی نمی دیدم بلکه احتمال ضرر هم وجود داشت چرا که این تعریف ها یک راهی برای شیطان باز می کند و بنده این احتمال را می دادم و می دهم.

این مجلس نکوداشت من نیست بلکه نکوداشت یک روش، بینش و اعتقاد است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اما باید صادقانه بگویم مخالفت جدی هم با برپایی چنین مجلسی نداشتم چرا که بعد از فضای انتخابات احتمال می دادم چنین تجمعی برای انقلاب و کشور بی فایده نباشد و تنها به آینده نظام فکر کردم و اعتقاد دارم این مجلس نکوداشت شخص بنده نیست، نکوداشت یک روش، بینش و اعتقاد است.

حداد عادل ادامه داد: آنچه باید بماند فکر و نگاهی است که امام (ره) به ما تحویل دادند و امروز رهبر معظم انقلاب هم آموزگار بزرگ آن اندیشه هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به عملکردش در رقابتهای انتخاباتی گفت: بنده کار مهمی در فضای انتخابات و مناظره ها انجام ندادم و حرفهایی که زدم همان حرف های شما عزیزان است و من مواضع درست شما مردم را در فرصتی که داشتم به زبان آوردم و بیان کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از ابراز محبت مردم نسبت به عملکردش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی که کار خود را با رزمندگان، ایثارگران و جانبازان مقایسه می کنم عده ای از آنان همچون آقای جلیلی، نادران، مجتبی شاکری، نوباوه و زاکانی که در این مجلس حضور دارند مقایسه می کنم، کار بزرگی نکرده ام. زمانی که یاد جانبازانی که 30 سال روی تخت خوابیده اند و نمی توانند گردنشان را تکان دهند و جوانانی که در جبهه ها سختی تحمل کردند می افتم در مقایسه با آنها این مجالس و صحبت ها کار من را سخت تر می کند و وظیفه را بر دوش ما دشوارتر می سازد.

حداد عادل با بیان اینکه عنوان تقوا و تدبیر شعار انتخاباتی ام بوده است، گفت: من نگفته بودم که خودم مرد تقوا و تدبیر هستم بلکه آرزو کرده بودم که دولت آینده، دولت تقوا و تدبیر باشد.

وی همچنین با اشاره به رقابتهای انتخاباتی گفت: من قصد تحلیل انتخابات را ندارم اگر تحلیل هایمان در مورد انتخابات موجب شود که ما دچار تفرقه شویم این تحلیل را مضر می دانم اما اگر سبب شود که گذشته را چراغ راهی را برای آینده مان کنیم، مفید می دانم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به حضور باشکوه و بامعنای مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان طور که رهبری خواسته بودند حماسه سیاسی خلق شد یعنی آنچه که دشمنان می خواستند نشد و آنچه که دوستان خواستند، شد و این قانون پذیری مردم ایران در انتخابات 92 فوق العاده ارزشمند بود.

انتخابات 92 با آرامش و امنیت کامل برگزار شد

حداد عادل با اشاره به پیام انتخابات 92 گفت:در عین حال که رقابتهای انتخاباتی بسیار جدی بود اما آرامشی بر فضای انتخابات حاکم بود و این انتخابات با آرامش و امنیت کامل برگزار شد که این نشان دهنده عظمت ملت ایران است و به برکت انقلاب و اسلام بنده این انتخابات را یک افتخار برای ملت ایران می دانم.

وی همچنین با اشاره به سلامت انتخابات ادامه داد: برگزاری در نهایت صحت و سلامت یکی از دیگر از ویژگی های انتخابات 92 بود که هیچ شکایتی از سوی هیچ نامزدی واصل نشد و هیچ تقلبی صورت نگرفت.

انتخابات 92 نشان داد جمهوری اسلامی اهل تقلب در آراء نیست

حداد عادل افزود: در این دوره از انتخابات با حدود 300 هزار رای می شد انتخابات را به مرحله دوم کشید اما جمهوری اسلامی اهل تقلب در آراء نیست چرا که رهبری فرموده اند رای مردم حق الناس است و یک رای هم عمدا جابه جا نخواهد شد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نظام امتحان بزرگی در این انتخابات داد، گفت:این انتخابات یک افتخار برای نظام و ملتی بود که با خون خودشان این نظام و انقلاب را حفظ کردند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات سال 88 تصریح کرد: کسانی که در آن انتخابات نظام را متهم به تقلب کردند در حق ملت جفا کردند و کسانی که در سال 88 یک موضع گرفتند و در سال 92 یک موضع دیگر، ملت این رفتار دوگانه را فراموش نخواهد کرد.

وی همچنین با ذکرخاطره ای از مقام معظم رهبری گفت: 16 سال پیش در خدمت ایشان بودم و در کتابخانه شان قدم می زدیم و ایشان در صحبت های خودشان فرمودند ارزش واقعی هر انسانی به اندازه ای است که از حق دفاع می کند.

حداد عادل افزود: ارزش حقیقی هر کسی آن اندازه ای است که در مواجهه با حق مدافع حق باشد و این سخن رهبری از آن سالها تاکنون نصب العین من بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قصد دارم فهرست وار بر بعضی از مواضع اصولی اصولگرایان تاکید کنم، گفت: دفاع از اسلامی و دینی بودن حکومت اولین وظیفه ما است. ما وظیفه داریم از اسلامیت و جمهوریت نظام در مقابل سکولاریسم بایستیم که این خطر بزرگی است و باید بدانیم درد جهان معاصر درد بی دینی و بی اخلاقی است.

دفاع از اسلامیت نظام اولین وظیفه اصولگرایان است

حداد عادل افزود: در دنیای امروز که هیچ وسیله ای برای مهار قدرت دولت های ظالم وجود ندارد این نهاد دین است که می تواند بشر را از درون کنترل کند تا فساد بیرونی وجود نداشته باشد بنابراین ما باید یک الگو و نمونه تازه ای از سیاست حکومت بر اساس وحی الهی در این جهان ظالمانه عرضه کنیم.

وی استقلال را یکی از رکن های انقلاب نام برد و گفت: استقلال درمان همه دردهای ملت است. امام خمینی (ره) با وجود اینکه با ملی گرایی در برابر دین مخالف بودند اما به شدت نسبت به استقلال کشور حساس بودند.

وجود مرسی برای آمریکا قابل تحمل نبود چرا که وی با نام اسلام روی کار آمده بود

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با بیان اینکه باید با نگاه به حوادث مهم دنیای معاصر و جهان اسلام به خصوص اوضاع مصر که نزدیکترین واقعه به امروز ماست درس عبرت بگیریم، گفت: همه خوشحال شدیم که کسی با اراده مردم و به نمایندگی از اسلام جانشین نامبارک شده است اما مرسی رابطه اش با مصر را به هم نزد و عبارات دوستانه نیز در مورد آن به کار برد. معاده کمپ دیوید را همچنان ادامه داد اما در عوض با ایران رابطه برقرار نکرد.

وی افزود: دولت مرسی همچنان رابطه دوستی اش با آمریکا را حفظ کرد و در اولین سفر به عربستان رفت و با دشمنان آمریکا و اسرائیل در منطقه دشمنی کرد اما باز هم نتوانست آمریکا را راضی کند و این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

حداد عادل یادآور شد: با وجود همه اقداماتی که مرسی برای جلب نظر آمریکا و اسرائیل انجام داد تا از شر آنان محفوظ بماند اما آمریکا راضی نشد چرا که مرسی با نام اسلام و رای مردم روی کار آمده بود و این هم برای آمریکا قابل تحمل نبود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه کشور ما امروز گرفتار مشکلات اقتصادی است، گفت: بنده فکر می کنم باید برای غلبه بر این مرحله به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم و توکل به خدا، تکیه بر توانایی های ملت و مبارزه بی امان با مفاسد می تواند به ما در این راه کمک کند.

وی با بیان اینکه غلبه بر مشکلات اقتصادی آزمون بزرگی است که ملت ما در آینده در پیش خواهد داشت، گفت: ما باید در عمل به رهنمودهای رهبری نشان دهیم که دشمن نمی تواند در صحنه اقتصادی نیز همچون صحنه سیاسی استقلالمان را بگیرد.

حداد عادل با بیان اینکه صداقت و وفاداری دو اصل مهم برای پشت سر گذاشتن سختی ها و رسیدن به کمال است، افزود: صدق هم در اخلاق فردی موثر است و هم در عالم سیاست.

قویا از معتدل بودن و مستقل بودن روحانی حمایت می کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به دولت آینده تصریح کرد: بنده به رئیس جمهور منتخب تبریک می گویم و حمایت خودمان را از ایشان اعلام می کنیم و همان طور که آقای روحانی گفته اند مشی اعتدال را در پیش خواهد گرفت و مستقل خواهد بود و ما نیز از معتدل بودن و مستقل بودن ایشان قویا حمایت می کنیم.

اعتدال صفت روش است و نه صفت بینش/ ما از این نوع اعتدال حمایت می کنیم

وی با بیان اینکه اعتدال عدم پافشاری بر اصول نیست، گفت: اعتدال صفت روش است و نه صفت بینش و ما از این نوع اعتدال حمایت خواهیم کرد.

حداد عادل افزود: امروز کشور محتاج آرامش و همدلی است و ما همه مسئولین و مخصوصا رسانه ها نیز وظیفه دارند این آرامش را حفظ کنند و با هر گونه تنش تصنعی که می تواند آرامش را به هم بزند باید مقابله کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه محور وحدت مقام معظم رهبری است، افزود: ما آمادگی داریم از دولت آینده حمایت کنیم و ما هم باید در سنگر سیاست نشان دهیم که اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و باید پشت رهبری حرکت کنیم.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
روحاني
0
0
۱۳۹۲/۴/۲۲
جناب حداد توکه ته ته ته جدول هم نبودي باچه پشتيبانه اي ازکسي بالا تر ميخواهيد حمايت کنيد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...