نسخه چاپی

امیدواری عراق به حسن روحانی

امیدواریم با حضور حسن روحانی، شرایط سیاسی و بین المللی تغییر كند و مسائل مختلف همانند هسته ای و مناقشات منطقه ای كاهش یابد.

سایت شبکه العربیه در خبری نوشت: «هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در سفر به پاریس ابعاد تازه ای از نقش عراق در سوریه را بازگو کرد.»
به نوشته العربیه: «هوشیار زیباری»، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الاوسط تصریح کرد که کشورش قادر نیست از ارسال سلاح برای دولت سوریه از طریق حریم هوایی عراق جلوگیری کند.
زیباری اعلام کرده که کشورش ارسال سلاح برای حکومت سوریه از مرزهای خود را محکوم کرده و این مساله را به طرف ایرانی نیز اطلاع داده است اما قادر به جلوگیری از آن نیست.
وی گفته است که اگر غربی‌ها تمایل به توقف پروازهای ایرانی به مقصد سوریه دارند، باید برای جلوگیری از آنها به دولت عراق کمک کنند.
زیبرای از سوی دیگر اذعان کرده است که نمونه‌های تصادفی کنترل شده از محموله‌های ایرانی نشان می‌دهند که این هواپیماها حامل کمک‌های غیرنظامی نظیر دارو و غذا بوده‌اند.
به گفته وزیر امور خارجه عراق، موضع دولت عراق در خصوص تحولات سوریه بی‌طرفی است. زیباری تاکید کرده که کشورش برای دولت سوریه اسلحه ارسال نمی‌کند
زیباری همچنین با اشاره به انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران گفت: «امیدواریم با حضور حسن روحانی، شرایط سیاسی و بین المللی تغییر کند و مسائل مختلف همانند هسته ای و مناقشات منطقه ای کاهش یابد.»

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...