نسخه چاپی

وعده كاخ سفید به صهیونیست‌ها‌درباره ایران

دولت آمریكا اعلام كرد تا زمانی‌كه تهران گام‌هایی مبنی بر "تغییر در نگرش" خود برندارد فشار‌ها بر این كشور را كاهش نخواهد داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص؛ به گفته منابع دیپلماتیک، مقامات دولت اوباما به مسئولان اسرائیلی اطمینان داده‌اند آمریکا فشار بر ایران را برای توقف برنامه هسته‌ای این کشور پس از انتخاب حسن روحانی کاهش نخواهد داد.

به گزارش این سایت در مذاکراتی که بین مقامات آمریکایی با مشاوران بنیامین نتانیاهو پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران صورت گرفته است آمریکا این تضمین‌ها را به اسرائیل داده است.

مقامات آمریکایی دخیل در این موضوع به روزنامه هاآرتص گفته‌اند که آمریکا برای اسرائیل روشن کرده است که هرچند پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تحول مثبتی به حساب می‌آید اما تا زمانی‌که تهران گام‌هایی مبنی بر "تغییر در نگرش" خود برندارد فشار‌ها را بر این کشور کاهش نخواهد داد.

به گفته یکی از این مسئولان آمریکایی، اسرائیل می ترسد مواضع اخیر روحانی مبنی بر تنش زدایی با غرب موجب کاهش فشار بر ایران شود. این مقام آمریکایی افزود:« منطقی است که اسرائیل نگران شده باشد، اما ما به آنها گفتیم قصد داریم ایران را بر اساس رفتار و اعمالش قضاوت کنیم و نه بر اساس گفته هایش. ما نیاز به تغییر معنادار و واضح در رفتار ایران داریم.» وی افزوده است :«در صورتی که ایران اقدام به توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم نکند آمریکا تحریم ها را کاهش نخواهد داد.»

مقامات آمریکایی اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران در حوزه مالی را از ابتدای ماه جولای نمونه ادامه فشار بر ایران ذکر کرده‌اند.

پیش از این روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر داده بود دولت اوباما به دنبال مذاکرات دوجانبه هسته‌ای با ایران است. گفتگوها در مورد سیاست هسته‌ای تهران قرار است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

۱۳۹۲/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...