نسخه چاپی

ثابت كردم حجاب محدوديت نيست!

پای صحبتهای بانویی كه با چادر روی سكوی قهرمانی رفت

نایب قهرمان كوراش رقابتهای داخل سالن ۲۰۱۳ آسیا گفت: مدت ۵ سال است كه به صورت فشرده تمرین می كنم و به همین دلیل حتی از یك سفر كوتاه هم محروم بوده ام.


به گزارش نما سمیه حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی نیوز اظهار داشت: مدت ۱۵ سال است که به رشته جودو و کوراش مشغول هستم اما حدود ۵ سال است که از ۷ صبح به باشگاه می روم و تا ۸ شب بیرون نمی آیم، به قدری تمریتاتم فشرده است که از کوچکترین تفریحی بی نصیب مانده ام، حتی یک مسافرت کوتاه هم نمی روم.

وی در خصوص مدال نقره خود در رقابتهای داخل سالن کره جنوبی بیان کرد: در رقابتهای کوراش داخل سالن آسیا ۲۰۱۳ کره جنوبی به عنوان یکی از دو نماینده تیم ملی بانوان ایران راهی اینچئون شدم، از آنجا که سهم همه کشورها همین دو سهمیه بود نمایندگان قدرتمندی روی تاتامی این رقابتها آمده بودند که باعث شد سطح رقابتها بالا بیاید من هم موفق شدم پس از غلبه بر حریفی از کشور میزبان که بسیار قدر بود فینالیست شوم. هرچند وقوع اتفاقاتی، مدال طلا را از من ربود.

حیدری گفت: بعد از غلبه بر کوراش کار کره جنوبی کار را تمام شده می دانستم و اطمینان داشتم که مدال طلا سهم من است اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که من را از قهرمانی جدا کرد. وی درباره این اتفاقات اذعان داشت: حریف من در مرحله نهایی ازبکستان بود، آنجا مهد کوراش است و نفوذ زیادی روی داوری دارند، به همین دلیل برنامه را طوری چیده بودند که نماینده آنها قبل از فینال مدتی را استراحت و ریکاوری کند درصورتی که این شرایط برای من محیا نبود و فقط ۳ یا ۵ دقیقه بعد از اتمام مسابقه ام در مرحله نیمه نهایی وارد تاتامی مرحله پایانی شدم ، اگر فقط ۱۵ دقیقه بین دو مبارزه ام فرصت استراحت داشتم مدال طلا بر گردن من انداخته می شد.

کوراش کار باسابقه کشورمان افزود: در طول مسابقه با حریف ازبک ناداوری نیز به من تحمیل شد و چاره ای جز تسلیم نداشتم. با چادر روی سکو رفتم تا بگویم حجاب محدودیت نیست.

دارنده مدال نقره رقابتهای کوراش داخل سالن آسیا با چادر روی سکو رفتن خود را یک نماد دانست و در این باره توضیح داد: طبق فرمایشات رهبر، خانم ها با حجاب هم می توانند وارد عرصه های ورزشی شوند، خیلی دلم می خواست این موضوع را نشان دهم به همین دلیل پس از کسب عنوان نایب قهرمانی از مسئولان برگزاری مسابقات اجازه گرفتم که ضمن رعایت قوانین کشور آنها با چادر روی سکو بروم و کره ایها هم پذیرفتند هرچند این موضوع برایشان حیرت آور بود.

وی تاکید کرد: قصد داشتم با این حرکت به جهانیان بگویم که بانوان در هر شرایطی می توانند موفق باشند و پوشش به هیچ وجه محدودیت نیست.

حیدری گفت: تا قبل از سال ۱۳۸۶ بانوان جودوکار ایران به دلیل نوع پوشش خود نمی توانستند در هیچ مسابقه بین المللی شرکت کنند، پس از آن اولین حضور ایران در مسابقات بین المللی روسیه رقم خورد، من در آن دوره با اینکه سطح جودوی خود را بالا می دانستم اما نتوانستم اعتماد فدراسیون را جلب کنم. وی ادامه داد: من تا یکسال گذشته از اعزامهای برون مرزی محروم بودم تا اینکه در این دوره توانستم اعتمادها را به خود جلب کنم.

عضو تیم ملی کوراش کشورمان افزود: اولین مسابقه بین المللی که رفتم رقابتهای ازبکستان بود اما از آنجا که این پیکارها سهمیه المپیک داشت حریفانم با آمادگی کامل شرکت کرده بودند من هم در مقابل رقیبانی که سابقه درخشانی در مسابقات مختلف داشتند، بی تجربه بودم به همین علت نتوانستم به مقام برسم. دومین حضورم در عرصه بین المللی همین رقابتهای داخل سالن آسیا بود که مدال نقره گرفتم و توانستم جواب اعتمادها به خود را بدهم.

۱۳۹۲/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...