نسخه چاپی

واكنش اصولگرایان به صراحت سیدمحمد خاتمی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رییس‌جمهور سابق ایران شنبه شب به تماشای فیلم تحسین شده «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نشست و به در خواست حضار سخنرانی كرد.

به گزارش نما، سخنان خاتمي مانند هميشه رنگ و بوي فرهنگ و انديشه مي‌‌داد اما تفاوت خاتمي شنبه شب با آن خاتمي‌اي كه در عرصه‌هاي عمومي ظاهر مي‌شود صراحت او در اظهار نظر در مورد وزير ارشاد احتمالي دولت آينده بود.

به گزارش خبر آنلاين در انتهاي اين مراسم اصغر فرهادي از سيد محمد خاتمي خواست تا در اين جمع خبري هم از وزير ارشاد احتمالي دولت آينده بدهد؛ درخواستي كه خاتمي آن را اجابت كرد و صريحا نظر خود را در اين باره اعلام كرد.

او كه مي‌داند اين روزها نام وزير ارشاد براي همه هنرمندان و نويسندگان اهميت مضاعفي دارد، گفت: اميدوارم كه در دولت آينده در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامي شاهد وزيري باشيم كه متناسب با وضعيت ايران سرفراز و مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد و خب فكر مي‌كنم كه فرد مورد قبول معلوم است و اسمش را نمي‌برم و نمي‌گويم اسمش آقاي مسجدجامعي است ولي اميدوارم به هر حال هر كس كه مي‌آيد كسي باشد كه شما هنرمندان را راضي بكند و ان‌شاءالله كه نتيجه كار وي هم نتيجه خوبي بشود.

خوش و خرم باشيد ان‌شاءالله. هر كدام از اين خبرگزاري‌ها بنا بر سوگيري سياسي‌شان تيتري براي اين سخنان انتخاب كردند. «حدس»، «پيشنهاد» و «تعيين» وزير ارشاد عباراتي بود كه براي نظر خاتمي در نظر گرفته شد. كسي هم نمي‌تواند دقيقا بگويد آيا خاتمي با اين حرف خود خبري را اعلام كرده يا پيشنهادي داده است. اين روزها از احمد مسجدجامعي، محمدعلي زم و سيد رضا صالحي به عنوان مهم‌ترين گزينه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نام برده مي‌شود و سخنان شنبه شب خاتمي را مي‌توان در همين راستا ارزيابي كرد.

به طور حتم سيد محمد خاتمي يكي از مهم‌ترين مشاوران حسن روحاني است كه نظرش مي‌تواند بر تركيب كابينه تاثير بگذارد. حال كه خاتمي به اين تشخيص رسيده تا نظر خود را به صراحت و در يك جمع نسبتا عمومي بيان كند بايد ديد آيا كليد وزارت فرهنگ و ارشاد در دست احمد مسجدجامعي قرار مي‌گيرد يا اتفاق ديگري رخ مي‌دهد. مسجدجامعي اگرچه به زعم خاتمي بهترين گزينه براي تصدي وزارت ارشاد است اما وزن بالاي او در شوراي شهر تهران و نياز شورا به حضور او باعث شده تا همچنان قطعي شدن صدارت وزير فرهنگ دولت دوم خاتمي در ابهام باشد.

از سويي گفته مي‌شود ممكن است در تعامل گروه‌هاي مختلف سياسي شوراي شهر تهران، رياست شورا به مسجدجامعي و شهرداري به قاليباف برسد.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...