نسخه چاپی

سخنان توهین آمیز علیه روحانی در تلویزیون آمریكا

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جنگ طلب و افراطی اسراییل روز گذشته در یك مصاحبه اختصاصی با شبكه تلویزیونی "CBS" آمریكا با تكرار اتهامات همیشگی رژیم تل آویو علیه فعالیت های هسته ای ایران، در توصیف رییس جمهور منتخب مردم ایران از الفاظ توهین آمیز استفاده كرد.

به گزارش نما به نقل از نیویورک تایمز، نتانیاهو در مصاحبه با برنامه تلویزیونی "روبرو با ملت " شبکه سی بی اس آمریکا با ادعای اینکه ایران جامعه جهانی را فریب می دهد، گفت که حکومت ایران باید غنی سازی را به طور کامل متوقف ، ذخائر اورانیوم غنی شده خود را به خارج از ایران منتقل کند و سایت هسته ای فردو را نیز تعطیل کند.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر او انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران تا چه میزان می تواند تغییراتی را در سیاست های هسته ای ایران حاصل کند، گفت:" او [...] در لباس میش است! که استراتژی اش ساخت بمب هسته ای با خنده است."

نتانیاهو در ادامه در توجیه اینکه چرا اسراییل بیش از آمریکا نسبت به برنامه هسته ای ایران حساس است، گفت که اسراییل در نزدیکی ایران است و از این جهت نسبت به تهدیدات ناشی از برنامه هسته ای ایران آسیب پذیر تر است.

نتانیاهو در ادامه بار دیگر خواستار ترسیم خط قرمزی مشخص برای ایران به منظرو اقدام نظامی در صورت عدم توقف برنامه های هسته ای این کشور شد و افزود بدون ترسیم چشم انداز اقدام نظامی علیه ایران ، برنامه های هسته ای این کشور بدون تغییر ادامه خواهد یافت.

گفتنی است نتانیاهو صبح روز گذشته و پیش از پخش مصاحبه اش از شبکه سی بی اس آمریکا نیز در سخنانی در آغاز نشست کابینه خود درباره برنامه هسته ای ایران صحبت کرد و خواستار برخورد قاطعانه آمریکا و جامعه جهانی با برنامه هسته ای ایران شد.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...