نسخه چاپی

عربستان مواد شیمیایی به سوریه می فرستد

یك كارگاه تولید و انبار مواد شیمیایی سمی و دهها پوكه خمپاره برای پر كردن مواد شیمیایی و مقادیر زیادی مواد شیمیایی ارسال شده از عربستان در یكی از محله های دمشق كشف شد.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود در محله جوبر در دمشق ادامه می دهند و یک کارگاه ساخت و انبار مواد شیمیایی سمی و دهها پوکه گلوله خمپاره را که از آن برای پر کردن مواد شیمیایی استفاده می شود؛ در این محله پیدا کردند .

اوس حسن خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی گفت: نیروهای ارتش هر روز در جنگ با تروریسم به موفقیت جدیدی دست پیدا می کنند .

تروریستها محله جوبر را به پایگاه اقدامات جنایتکارانه خود و مخفیگاهی برای ساختن خطرناکترتن ابزارهای کشتار یعنی سلاح شیمیایی تبدیل کرده‌اند.

خبرنگار تلویزیون سوریه گفت نیروهای ارتش به هنگام جستجوی منطقه مناشیر در یکی از مخفیگاههای تروریستها در ساختمانی یک کارگاه ساخت و انبار سازی مواد شیمیایی سمی و مقادیری مواد شیمیایی را پیدا کردند که این مواد شیمیایی را عربستان برای تروریستها فرستاده است.

همچنین در این مخفیگاه مقادیری ماده کلر ، سلاحهای جنگی و پوکه های خالی خمپاره برای پر کردن مواد شیمیایی پیدا شد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت :« نیروهای مسلح به هنگام تعقیب گروههای تروریستی در منطقه مناشیر در جوبر یک کارگاه ساخت مواد شیمیایی سمی پیدا کردند. بمبهای شیمیایی ، مواد شیمیایی سمی و دیگر مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت سلاح شیمیایی ساخت عربستان در این مخفیگاه پیدا شد . به عملیات رزمی خود بر اساس برنامه در همه محورها ادامه می دهیم و تروریستها را تعقیب می کنیم و به خواست الهی در آینده ای نزدیک شهر جوبر را شهر امن اعلام خواهیم کرد».

اوس گفت به هنگام حضور گروه خبری در این محل ، نیروهای ارتش با باندهای تروریست درگیر شدند .نیروهای ارتش به منابع تیراندازی پاسخ دادند .

تروریستها به خانه ها و املاک مردم خسارات زیادی وارد و خانه‌ها را با ایجاد شکاف و حفره با یکدیگر متصل کرده اند .

یکی دیگر از نیروهای ارتش سوریه گفت :« درگیریها با گروههای تروریستی به شیوه تک تیراندازی و تونلهاست. آنها مردانه در مقابل نیروهای ارتش سوریه نمی ایستند بلکه همانند موش و خفاش هستند که در تونلها و با تک تیراندازی می جنگند . پایان آنها یا مرگ است یا آنکه به کشورهایی که از آنها آمده‌اند بازگردند . ارتش سوریه به خواست الهی کنترل کامل منطقه جوبر را به دست خواهد گرفت ».

مشاور نخست وزیر سوریه گفت: کشف مواد شیمیایی سمی در مخفیگاه تروریست های مسلح در منطقه جوبر دمشق اتهامات آنان علیه نظام سوریه را نقش بر آب کرد.

عبدالقادر عزوز در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: کشف مواد شیمیایی سمی در انبارهای متعلق به مخالفان سوری افتراهای آنان علیه نظام سوریه در این خصوص را برملا و درستی اظهارات مقامات این کشور را تایید کرد. نظام سوریه بارها از زبان چندین مقام مسئول اعلام کرد هرگز چنین تسلیحاتی در اختیار ندارد و هرگز از آن ها در جریان بحران داخلی این کشور علیه مخالفان استفاده نکرده است. در صورتی که ارتش سوریه چنین تسلیحاتی داشته باشد باز هم از آن ها علیه مخالفان استفاده نمی کند و نخواهد کرد. ارتش سوریه به استفاده از چنین تسلیحاتی نیاز نداشته و ندارد. سوریه از همان ابتدای امر از سازمان ملل متحد خواست در این خصوص تحقیق کند.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...