نسخه چاپی

موسوی، بهترین مدافع بین قاره‌ای والیبال

محمد موسوی در پایان مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳ همچنان در رده نخست بهترین مدافعان روی تور این رقابت‌ها قرار دارد.

به گزارش نما، رقابت‌های دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال با دیدار برزیل و ایالات متحده به پایان رسید و محمد موسوی در این دوره از مسابقات با میانگین ۱.۱۶ امتیاز از دفاع در هر ست، بهترین مدافع روی تور رقابت‌ها لقب گرفت.

این بازیکن در مجموع از ۱۹۷ تلاش خود در دفاع روی تور، ۴۷ امتیاز به دست آورد. ۶۵ دفاع موسوی با ریباند بازیکنان حریف مواجه شد و ۸۵ مورد هم به خطا رفت. پس از موسوی، مارکو پودراسکانین از صربستان با میانگین ۰.۸۴ و امانوئل بیرارلی از ایتالیا با میانگین ۰.۸۳ امتیاز در هر ست در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در فهرست امتیازآورترین بازیکنان لیگ جهانی، ایوان زایتسف با ۲۱۵ امتیاز در رده نخست ایستاد. موسوی در این بخش هم بهترین عملکرد را در میان بازیکنان ایرانی داشت و با کسب ۱۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیم ملی کشورمان شد و در رده بیست‌وسوم این رده بندی جای گرفت. این بازیکن ۶۶ امتیاز از اسپک، ۴۷ امتیاز با دفاع روی تور و ۹ امتیاز با سرویس به دست آورد.

ویتزه کویسترا از هلند با ۵۹.۱۸ درصد موفقیت، در رده نخست بهترین اسپک لیگ جهانی قرار گرفت. در میان بازیکنان ایرانی، امیر غفور با ۴۱.۷۴ درصد موفقیت در زدن اسپک بهترین عملکرد را داشت و در رده ۳۴ جهان ایستاد. غفور از ۲۱۸ اسپکی که در این رقابت‌ها زد، ۹۱ امتیاز کسب کرد.

در میان بهترین زنندگان سرویس لیگ جهانی، الکساندر آتاناسیویچ با میانگین ۰.۴۸ امتیاز در هر ست در رده نخست قرار گرفت. رحمان داوودی با میانگین ۰.۲۴ امتیاز در هر ست بهترین عملکرد را در میان بازیکنان ایران به نام خود ثبت کرد و در رده ۱۹ قرار گرفت.

اریک شوجی از آمریکا با میانگین ۳.۰۳ در هر ست در رده نخست بهترین توپ گیران لیگ جهانی ایستاده است. در این فهرست، فرهاد ظریف لیبروی تیم ملی ایران با میانگین ۱.۸۵ توپ گیری در هر ست در رده نهم بهترین‌های این رقابت‌ها قرار دارد.

در فهرست بهترین دریافت کنندگان لیگ جهانی، اروین انگاپت از فرانسه با ۶۲.۳ درصد موفقیت در رده نخست ایستاد. علیرضا مباشری با ۴۴.۱۶ درصد موفقیت در رده ۱۹ بهترین دریافت کنندگان لیگ جهانی قرار گرفت و بهترین عملکرد را در میان ایرانی‌ها ثبت کرد.

سان سو هان از کره جنوبی با ۹.۴۵ پاس صحیح در هر ست رده نخست بهترین پاسورهای لیگ جهانی را به خود اختصاص داد. سعید معروف پاسور و کاپیتان تیم ملی ایران نیز با میانگین ۵.۱۲ پاس صحیح در هر ست در رده سیزدهم این رده بندی ایستاد.

در پایان دور مقدماتی لیگ جهانی شش تیم برزیل و بلغارستان از گروه اول، ایتالیا و روسیه از گروه دوم، کانادا از گروه سوم و آرژانتین (میزبان) به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافتند که رقابت‌های خود را از چهارشنبه ۲۶ تیرماه در آرژانتین آغاز خواهند کرد.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...