نسخه چاپی

سرهنگ پور رضاقلي:

مردم به اتباع بیگانه اعتماد نكنند

رئیس پلیس آگاهی استان كرمان از مردم خواست كه از برای جلوگیری از ضرر و زیان از اعتماد بی مورد به اتباع بیگانه خودداری كنند.



سرهنگ هوشنگ پوررضاقلي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم غفلت و سهولت روزافزون در برقراری رابطه دختران با جنس مخالف اظهار داشت: شروع رابطه شايد با طرفين باشد اما ادامه و خاتمه رابطه دست خودشان نيست و به يك روز غيرقابل پيش بيني تبديل مي شود.

وي با اشاره به اینکه غالبا قربانیان جنس مونث هستند، افزود: به دليل دو دیدگاه متناقض؛ دیدگاه جنس مونث ایده‌آلیستی و خیال‌پردازانه است اما جنس مذکر، ديدگاه واقعی و كاملا رئال است چنین روابطی سرانجام خوشی برای طرفین ندارد.

سرهنگ پوررضاقلي بيان داشت: در پرونده‌های متعددی شروع و اصرار بر تداوم رابطه و ملاقات حضوری از طرف جنس مونث بوده است و ادامه آن غیرقابل کنترل بوده است.

اين مسئول انتظامي با اشاره به اينكه آن کششی که در رابطه غیرشرعی و غیرمتعارف با جنس مخالف فعال است در واقع مصداق بارز تفکر اباهه گری است؛ تصريح كرد: این فرد با اباهه گری و نادیده گرفتن حداقلي شرعی و اخلاقی به برقراری رابطه می‌‌کند.

رئيس پليس آگاهي استان كرمان با اشاره به اينكه هنوز در جامعه ما افرادی هستند که مطلقا قائل به اباهه‌گری نیستند و با آن مبارزه می‌کنند، اذعان داشت: رفتارهای مبتنی بر اباهه منتهی می شود به دادگاه‌های خانوادگی که حکم این دادگاه‌ها مرگ است.

تدوام اعتماد به اتباع بيگانه

وي افزود: تدوام استفاده خانگي و تجاري و اعتماد به اتباع بيگانه همچنان موجب ضرر و زيان در جامعه ما مي شود.

اين مسئول انتظامي با اشاره به اينكه بسيار ديده شده است كه اتباع بیگانه در آخرین ساعات ترک کشور ما مرتکب جرم علیه فرد شده اند ابراز داشت: این مجرمان یا اسناد هویتی ندارند يا اسناد ارائه شده ناقص است.

رئيس پليس آگاهي استان كرمان تصريح كرد: متاسفانه ميزان اعتبار و اعتماد به تبعه بيگانه بسيار عميق تر از هموطنان است و اگر فرد ايراني دچار ارتكاب جرم شود از لحاظ ریشه‌ای که در این جامعه دارد کاملا دست یافتنی است.

كلاهبرداري از مسئولان طراز اول استاني

سرهنگ پوررضاقلي گفت: اخيرا يك نوع كلاهبرداري از مسئولان طراز اول استانی از جمله فرمانداران، مدیران کل و مدیران میانی رواج پيدا كرده است.

وي در ادامه افزود: فرد كلاهبردار با تماس گرفتن به شخص مورد نظر، خود را برادر خانم مدیر کل همان اداره در استان مجاور معرفی مي كند و مي گويد در شهر شما تصادف كرده ام و هزینه درمان ندارم، مدیر کل نامبرده در جلسه مهمي بوده و شماره شما را داده و از من خواسته از شما کمک بگیرم.

اين مسئول انتظامي اذعان داشت: اين فرد كلاهبردار باعث تحريك عاطفي در سوژه مورد نظر خود مي شود و آن مسئول مورد نظر هم براي حس نوع دوستي مبالغي را براي فرد ارسال مي كند و بعدها متوجه مي شود كه آن فرد كلاهبردار بوده است.

رئيس پليس آگاهي استان كرمان با اشاره به اينكه بعضي از مسئولين بوده اند كه براي اطمينان خاطر خود با مسئول استان مجاور تماس گرفته اند كه ببينند موضوع صحت دارد، تصريح كرد: این موارد با هوشیاری و دقت، به راحتی قابل پیشگیری است.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...