نسخه چاپی

دمای تهران به 41 درجه می‌رسد

مدیر كل محیط زیست استان تهران از افزایش ریزگردها در پایتخت خبر داد.

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: ‌غلظت آلاینده ذرات معلق در تهران افزایش یافته و اندازه‌گیری‌های ایستگاه‌های سنجش نشان می‌دهد غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با افزایش نسبت به روز گذشته به 114 رسیده است.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در این خصوص با اشاره به اندازه‌گیری‌های انجام شده به ایسنا گفت: گرد و غبار فعلی تهران گرد و غبار محلی بوده و با توجه به افزایش دما در تهران و استقرار جوی آرام در پایتخت پیش بینی می‌کنیم غلظت این آلاینده تا پایان هفته افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد جو اکثر مناطق کشور تا پایان هفته آرام است گفت: در عین حال روند افزایش دما همچنان تا روز جمعه در تمام مناطق کشور ادامه دارد که بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم دمای تهران تا روز جمعه به 41 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد که به تناسب دمای هوا در سایر استان‌ها نیز افزایش یافته و پیش بینی می‌کنیم دمای اهواز از مرز 50 درجه بگذرد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بدین ترتیب ایرانی‌ها گرمترین هفته امسال را تجربه خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه اندازه‌گیری حداقل و حداکثر دما گفت: اندازه‌گیری‌های دمایی بر اساس استانداردهای جهانی صورت گرفته و در ارتفاعی مشخص و در سایه انجام می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...