نسخه چاپی

جعفري در نطق ميان دستور:

فقدان ولایت فقیه، دولت زودگذر اخوانی را به كام نافرجامی فروكشاند

عکس خبري -فقدان ولايت فقيه، دولت زودگذر اخواني را به کام نافرجامي فروکشاند

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نطق میان دستور خود گفت: ولایت فقیه محكم‌ترین محكمات انقلاب است، همان عنصر اساسی كه فقدانش اسلام طالبانی را به وجود آورد و بر شیوخ عرب، ذلت نوكری كافران را رقم زده است و یا دولت زودگذر اخوانی را به كام نافرجامی فرو‌كشاند، پس این اكسیر اعظم را باید با همه وجود پاس بداریم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ قاسم جعفري نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس، در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز (سه شنبه 25 تيرماه) بهارستان گفت: بي‌اعتنايي به امتيازات، کار بي‌وقفه و حجم کار بالا و پرشتاب، خودداري از آسودگي و استراحت، برجسته کردن شعارهاي انقلاب، عدم احساس شرم از انگيزه‌ها، اهداف و شيوه‌هاي انقلابي بعضي از اوصاف دولت حاضر است که بر زبان رهبر معظم انقلاب گفته شد.

وي در ادامه افزود: به تاسي از ايشان به احمدي نژاد و تمامي همکارانشان صميمانه خداقوت و دست مريضاد مي‌گويم، البته ضعف‌ها و کاستي‌ها و قصورها و تقصيرات که در اين دوره نيز چون گذشته حتما بوده است و پيشتر گفته شده و الان وقت بيان ندارد و حقير نمي‌خواهم چون بعضي‌ها به قصد قربت و يا به نيت تقرب به دولت برآمده بر کالبد دولت سرآمده تازيانه بنوازم.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات ادامه داد: جناب آقاي حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني، حماسه سياسي در سايه راهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري، همراهي تمام ارکان نظام، علما، حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌ها، احزاب، گروه‌ها و تمامي کساني که دل در گرو نظام جمهوري اسلامي دارند و با نقش آفريني رسانه‌هاي نوشتاري، سايت‌هاي خبري، آحاد خبرنگاران شريف و به ويژه نقش بي‌بديل رسانه ملي با دستان ملتي بصير، مومن، ولايي و والاهمت و صبور خلق شد.

جعفري تصريح کرد: ملت امانتي بزرگ به بلندي سپهر بر هر راي آن به گران‌سنگي الوند و دماوند را به جنابعالي سپرده است، اولا تبريک صميمانه اين عضو کوچک خانه ملت را پذيرا باشيد و ثانيا از باب خيرخواهي متواضعانه عرض مي‌کنم، در کار و برنامه خويش، در همراهان، همکاران و مشاوران خويش در ويژگي‌هاي تيم کاري و وزراي کابينه، در عهدي که در زمان تبليغات با مردم بسته‌ايد و از همه مهمتر بين خود و خدا نيت کرده‌ايد، بسيار دقت کنيد تا در گذر زمان بشود بر زبان جاري کرد که نقاط قوت دولت‌هاي قبلي منهاي نقاط ضعفشان در وجود جنابعالي و دوستانتان تجلي يافته است.

اين نماينده مردم ادامه داد: دغدغه اين است که آيا بر مشي اعتدال، تدبير و اميد خواهيد ماند؟ آيا اعتدال را در آينه معارف ديني ترسيم خواهيد کرد تا ديگران راه به تعبيرات ناصواب نبرند؟

جعفري همچنين تصريح کرد: تغييرات مديريتي حق شماست و تا حدودي طبيعي است، ولي آيا مراقب کساني که مسئول تقسيم غنايم شده‌اند، هستيد؟ آيا به اجرا خواهيد پرداخت يا در گاز انبري نظرات و اشخاص گير خواهيد کرد؟

وي در ادامه افزود: اينجانب همکاري فکري و عملي با دولت منتخب را شرط عقل و مروت مي‌دانم و در هيچ عرصه و مرحله‌اي کم‌فروشي نخواهم کرد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات ادامه داد: بنده در عين حال بهره‌گيري از نقد منصفانه و ابزار قانوني چون تذکر، سوال، استيضاح و نظارت و تفحص را شرط عمل به وظايف معقول نمايندگي مي‌دانم و اينگونه است که حرمت مجلس که دغدغه جنابعالي هم هست، درست حفظ خواهد شد.

نماينده مردم مانه، جاجرم، بجنورد و سملقان در ادامه به دغدغه‌هاي مهمتري اشاره کرد و گفت: آيا در دولت شما اراده اي براي به سامان رسيدن قانون هدفمندي يارانه‌ها وجود دارد؟ عرصه فرهنگ و هنر به کدام سو خواهد رفت؟ آيا برنامه‌اي براي تحقق سبک زندگي اسلامي داريد؟ سکانداران وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، آموزش عالي و بهداشت و درمان چه کساني و با کدام جهت‌گيري علمي، آموزشي و فرهنگي انتخاب خواهند شد؟

جعفري همچنين اظهار داشت: برنامه اجرايي شما براي خلق حماسه اقتصادي در بستر اسناد بالادستي و برنامه پنجم توسعه چه خواهد بود؟ آيا طبق عرف ناصواب گذشته شما هم 100 روز پس از تصدي حکومت مي گوييد "ويرانه اي تحويل گرفته‌ام؟"

وي ادامه داد: براي مناطق محروم و استانهاي نوپايي چون استان خراسان شمالي که زيرساخت‌هاي ضعيفي دارند، آيا اجراي اصل عدالت و توازن منطقه‌اي که از اصول قانون اساسي است، به جد وجهه همت قرار خواهيد داد؟

اين نماينده در ادامه تاکيد کرد: لطفا مصوبات هيئت دولت در سفرهاي مختلف استاني به ويژه مصوبات سفر پر خير و برکت سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامي به خصوص در حوزه‌هاي کشاورزي، گردشگري و صنعت را با اهتمام لازم مورد نظر قرار دهيد؟

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات اظهار داشت: در عرصه‌هاي بين‌المللي و مسائل منطقه‌اي انتظار داريم، سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را توام با تلاش مضاعف بر دو بعد ديپلماسي عمومي و رسمي به منظور پاسداري از دستاوردهاي نظام اسلامي و آرمانهاي بلند امام (ره) و شهيدان در برابر هژموني سلطه و استکبار مدنظر قرار دهيد.

وي در ادامه اظهار داشت: فرصت را غنيمت مي شمارم و به منتخبين شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عنوان خادم مردم و نيز رياست مجمع نمايندگان استان صميمانه تبريک عرض مي‌کنم و براي آنان آرزوي توفيق دارم.

جعفري در خاتمه، تاکيد کرد: ولايت فقيه محکم‌ترين محکمات انقلاب است، همان عنصر اساسي که فقدانش اسلام طالباني را به وجود آورد و بر شيوخ عرب، ذلت نوکري کافران را رقم زده است و يا دولت زودگذر اخواني را به کام نافرجامي فرو کشاند، پس اين اکسير اعظم را در سايه اعتماد دروني و انفصال عملي به يمن تعامل همه قوا باهم و با همه وجود پاس بداريم.

۱۳۹۲/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...