نسخه چاپی

نامه یك دختر خردسال‌ به حسن روحانی

"ملیكا گلی" طی نامه‌ای به دكتر حسن روحانی خواستار توجه ویژه وی به امور كودكان یتیم و بی‌سرپرست شد.

ملیکا گلی یک خردسال‌ واقف و یکی از موفق‌ترین کودکان نویسنده که چند سال گذشته حق‌التالیف و حق‌الترجمه 14 کتاب تالیفی اولیه و کلیه ی جوایز و 20 درصد سایر آثارش را تا‌کنون وقف کرده است، در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور منتخب، خواستار توجه بیشتر دولت به پرورشگاه‌ها و اختصاص درصدی از مالیات فعلی اصناف‌(بدون وضع مالیات جدید) هر استان به پرورشگاه‌های همان استان شد.

محمد گلی پدر ملیکا اظهار امیدواری کرد که با توجه ویژه ریاست محترم جمهور منتخب و نمایندگان معزز مجلس به ندای ملیکا، این خواسته‌ی انسانی ملیکا جامه عمل پوشیده شود و با قانونمند شدن این طرح شاهد شکوفایی استعدادهای نهفته و خدادادی این عزیزان باشیم.

متن نامه ملیکا بدین شرح است؛

به نام خداجون مهربون؛

تو رو خدا، تو رو خدا، یک گل، فقط یک گل... خواهش می‌کنم آقا...خانم...

این صدایی است که هر روز سر بعضی از چهار راه‌ها می‌شنویم. آقای رئیس جمهور عزیز، من سال قبل 14 تا از کتاب‌ها و تمام جوایزم را برای بچه‌های بی سرپرست وقف کردم تا شاید آدم پول دارها هم به فکرآن‌ها بیفتند، اما انگار نه انگار... .

آقای رئیس جمهور عزیز، از شما خواهش می‌کنم، دستور بدهید لااقل یک کم، یک کوچولو از مالیات مغاز‌ها را فقط به پرورشگاه‌ها و بچه‌های یتیم یا معلول همان جا بدهند. برای همین به پدرم گفتم تا نامه‌ی بزرگانه‌اش را نوشت. امیدوارم کمک کنید تا سال آینده هیچ بچه‌ی فقیری مجبور نباشد توی هوای گرم یا سرد دست فروشی کند.

فرزند کوچک ایران

ملیکا گلی

خبرگزاری ایسنا

۱۳۹۲/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...