نسخه چاپی

روایتی از تلاش برای شكاف بین هاشمی و روحانی

مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، جزئیاتی از حضور حسن روحانی در منزل هاشمی در روز اعلام صلاحیت كاندیداها توسط شورای نگهبان را بیان كرد.

به گزارش نما، غلامعلي رجايي در گفت و گو با عصرايران گفت: وقتي شوراي نگهبان در کمال شگفتي، صلاحيت آيت الله هاشمي را احراز نکرد، تلاش هايي از طرف اين شورا شروع شد تا ايشان کناره گيري کند و هزينه اين اقدام را نه شوراي نگهبان که شخص هاشمي رفسنجاني بپردازد.

وي افزود: آنها براي اين کار، افرادي را نزد آيت الله هاشمي فرستادند و از جمله از آقاي علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستند خبر رد صلاحيت هاشمي را به او بدهند و از او بخواهند انصرافش را اعلام کند.

رجايي گفت: وقتي آنها از انصراف آيت الله نااميد شدند، تصميم گرفتند سراغ يکي از نزديک ترين ياران وي بروند و از او بخواهند که پيام شورا را به وي برساند و به همين دليل، از آقاي حسن روحاني خواستند با آيت الله هاشمي صحبت کند. ولي آقاي روحاني صرفاً به انتقال پيام شوراي نگهبان بسنده کرد و صبح زود همان روز، نزد آقاي هاشمي رفت و اين گونه نيست که ايشان خواسته باشد آقاي هاشمي انصراف دهد.

وي تاکيد کرد: آقايان هاشمي و روحاني، بيش از 30 سال است که با يکديگر، دوستي و همکاري نزديک دارند و در ابتداي اين انتخابات نيز اين آقاي روحاني بود که براي کناره گيري به نفع آقاي هاشمي اعلام آمادگي کرد که با تدبير آيت الله در صحنه ماند و نهايتاً حماسه، رقم خورد.

مشاور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: هم اکنون آقايان هاشمي، روحاني، خاتمي ، ناطق نوري و سيدحسن خميني در اعلاترين درجه اتحاد و همدلي قرار دارند و نتيجه آن را هم در انتخابات تاريخي 24 خرداد مشخص شد.

رجايي خطاب به کساني که مي خواهند با سوء تعبير از آنچه رخ داده، بين "اين بزرگان" شکاف ايجاد کنند گفت: هيچ گسلي در اين جبهه وجود ندارد و کساني که در صدد مصادره آقاي روحاني هستند بدانند که حتي آقاي ناطق نوري هم در همسويي با جريان اصلاحات، از آقاي روحاني حمايت کرد و آقاي روحاني هم در همايش ها و نطق هاي انتخاباتي خود، همواره از آقايان هاشمي و خاتمي ياد مي کرد که البته فيلم هاي آن "ايام نزديک"، در دسترس است. بنابراين، کساني که رويه هاي تخريبي در پيش گرفته اند، بهتر است به جاي تلاش براي مصادره حماسه مردم ، فکري به حال خود و اجماع خود بکنند.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...