نسخه چاپی

جیره بندی آب در تهران قطعی شد/افزایش دما تا پایان هفته ادامه دارد

شرایط جوی كشور در حال حاضر به گونه‌ای است كه به علت بارش‌های بهاری و افزایش دما اكثر استانهای كشور با كمبود آب مواجه خواهند بود.

به گزارش نما، محمد اصغري کارشناس هوا شناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: در شرايط فعلي نبايد انتظار بارش را داشته باشيم، امسال با کمبود شديد آب در اکثر استانها مواجه هستيم.

وي تصريح کرد: در استان تهران دماي هوا امسال بين 0.5 تا 1.5 درجه نسبت به گذشته گرم تر است ضمن آنکه ميزان بارش‌ها هم در اين استان نسبت به سال گذشته بسيار کمتر بوده است بنابراين جيره بندي آب در تهران قطعي است.

اصغري با بيان اينکه در استان تهران تا به امروز براساس آمار با 18 درصد کمبود بارش مواجه هستيم، افزود: در بين 31 استان کشور بدترين شرايط از نظر کمبود منابع آب مربوط به استان همدان است به همين علت اين استان با شرايط بحراني آب مواجه است.

اين کارشناس مسائل هوا شناسي تصريح کرد:از مردم مي‌خواهيم که مصرف بهينه آب را جدي گرفته تا کمتر با مشکل قطعي آب مواجه شويم. اما اين را بايد در نظر داشته باشيم که جيره بندي آب کاملا اجتناب پذير است.

وي در خصوص شرايط جوي کشور تا پايان روز جمعه گفت: از امروز تا آخر روزهاي پنج‌شنبه و جمعه در مجموع شاهد افزايش دما در کشور هستيم به طوري که دماي هواي تهران به بالاتر از 40 درجه خواهد رسيد.

اصغري ادامه داد: از غروب روز جمعه با عبور يک جبهه هواي عبوري در ارتفاعات اردبيل، گيلان، مازندارن و گلستان که همراه با بارش‌هاي موقت و خيلي ضعيف است شاهد خنک شدن نسبي هوا در نوار شمالي کشور هستيم که اين روند از غروب روز جمعه آغاز و در روز شنبه هم ادامه دارد.

اين کارشناس هواشناسي درباره شرايط جوي نواحي شرقي و استانهاي هم مرز با عراق تصريح کرد: طوفان شن همچنان در نواحي شمالي استان سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي ادامه داشته اين در حالي است که آسمان استانهاي کرمانشاه، ايلام، خوزستان و بوشهر به علت ورود گرد و خاک از عراق غبار آلود خواهد بود.

در پايان گفتني است: دماي هواي امروز تهران حداکثر به 40 درجه و شب به 29 درجه خواهد رسيد.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...