نسخه چاپی

چرا افسرده می‌شویم؟

یك روانشناس بالینی گفت: افسردگی در افراد به دو دسته درون‌زاد و برون‌زاد تقسیم می‌شود كه هر یك درمان جداگانه‌ و معمولا موثری دارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مجتبی مظلومی افزود: افسردگی درون‌زاد از افزایش سطح غلظت هورمون‌های سرتونین در مغز است که معمولا با داروهای ضد افسردگی برای کنترل سطح غلظت درمان می‌شود.

وی ادامه داد: گروهی دیگر به افسردگی از نوع برون‌زاد دچار می‌شوند که به دلیل شرایط نامساعد اجتماعی و عاطفی، ناکامی، از دست دادن نزدیکان و بیکاری است که با روان‌کاوی و شناخت درمانی و به دور از داروهای شیمیایی درمان می‌شوند.

این روانشناس بالینی راه‌های غلبه بر افسردگی را این چنین تشریح کرد: افرادی که به بیماری روانی افسردگی نزدیک می‌شوند باید افکار ناکارآمد را شناسایی کنند و آنها را تغییر و به افکار مفید و سازنده جایگزین کنند.

مظلومی در رابطه با علائم افسردگی گفت: خلق پایین ، افکار بدبینانه، عدم لذت بردن، کاهش انرژی، کندی و تمرکز ضعیف و عزت نفس پایین از علائم بیماری افسردگی است.

این روانشناس بالینی افسردگی را بر اساس شدت تقسیم‌بندی کرد و گفت: سطح اختلال افسردگی بر اساس شدت تقسیم‌بندی می‌شود و ممکن است شدید، متوسط و خفیف باشد که این تقسیم‌بندی با آزمون ارزیابی سطح بک که به صورت سوال و جوابی انجام می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...