نسخه چاپی

انگلیس توصیه منع سفر به ایران را لغو كرد

دولت انگلیس ضمن لغو توصیه منع سفر به ایران از تمایل لندن به «بهبود گام به گام» روابط با تهران خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از پرس‌تی‌وی، وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه (۲۶ تیر) توصیه مسافرتی به ایران را در پایگاه اینترنتی خود اصلاح و بخشی از آن را که حاوی هشدار درباره سفر به ایران بود حذف کرد.

در توصیه جدید منتشر شده در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس تنها به اتباع این کشور هشدار داده شد که از سفر به «بخش‌های شرقی ایران از جمله مرزهای افغانستان و پاکستان» خودداری کنند.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز چهارشنبه در سخنانی در «کمیته امور خارجی مجلس عوام» این کشور در لندن به اصلاح توصیه مسافرتی به ایران اشاره کرد.

هیگ همچنین تاکید کرد :«ما با حسن نیت به اقدام مثبت ایران پاسخ خواهیم داد. ما آمادگی داریم که روابط‌مان را به طور گام به گام بهبود ببخشیم.»

جک استراو، وزير امور خارجه سابق انگليس نیز در ۴ جولای با استقبال از انتخاب دکتر حسن روحاني به عنوان رئيس جمهوري آينده ايران گفت :«آن‌چه که من از دولت انگليس خواسته‌ام اين است که براي تعامل دوباره با ايراني‌ها به بهترين نحو عمل کنيم و از هيچ تلاشي فروگذار نکنيم زيرا در حال حاضر شانس موفقيت در اين زمينه براي ما وجود دارد.»

وی همچنین از تمایل خود برای سفر به ایران برای کمک به برقراری مجدد روابط تهران- لندن خبر داد.

روحانی در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ایران در تاریخ ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) با کسب ۵۰.۷ درصد از مجموع ۳۶ ميليون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ راي به عنوان رئيس جمهوري جدید اين کشور انتخاب شد.

روحانی که در ۴ آگوست (۱۳ مرداد) فعالیت خود را به عنوان رئیس جمهور جدید ایران آغاز می‌کند ماه گذشته گفته بود پس از تصدی پست ریاست جمهوری درصدد است از طریق اتخاذ یک سیاست معتدل و میانه رو «تعاملی سازنده» با جهان برقرار کند.

عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه (۲۵ تیر) در واکنش به سخنان استراو گفت «هیچ درخواست رسمی برای سفر به تهران صورت نگرفته است... (اما) ما از اینکه آقای استراو و هر کس دیگری که علاقمند به سفر به ایران باشد بتواند این سفر را انجام دهد خوشحال خواهیم بود. ملت ایران، ملت مهمان‌نوازی هستند.»

عراقچی افزود :«اینکه ایشان ابراز علاقه کردند که بین ایران و انگلیس و برای بهبود روابط اقدامی انجام دهند باید گفت اگر این اراده وجود دارد ایشان اول از لندن شروع کنند تا تهران. ما خواهان قطع رابطه نبودیم بلکه اقدام قطع ارتباط از طریق دولت انگلیس صورت گرفته و تبعا باید از آن ناحیه اقدامی برای رفع این مشکلات انجام شود. »

۱۳۹۲/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...