نسخه چاپی

دانشگاه كالدونین گلاسكو مدرك دكترای حسن روحانی را منتشر كرد

سند منتشر شده در این تارنما مراسمی را نشان می دهد كه حسن روحانی (فریدون) ردا و كلاه فارغ التحصیلی خود (به سبك دوران آلبویه ایران) را از دست بارون دیوید نیكسون رییس دانشكده دریافت می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا - تارنماي دانشگاه كالدونين گلاسكو در انگليس روز پنج شنبه در صفحه اخبار روز خود تصوير مدرك دكتري حسن روحاني رييس جمهور منتخب ايران را منتشر كرد.

براساس اين گزارش، اين دانشگاه با استخراج مدارك و اسناد كتبي و تصويري مراسم اعطاي نشان دكترا به حسن روحاني از بخش آرشيو خود، آنها را در اين تارنما انتشار داد.

سند منتشر شده در اين تارنما مراسمي را نشان مي دهد كه حسن روحاني (فريدون) ردا و كلاه فارغ التحصيلي خود (به سبك دوران آلبويه ايران) را از دست بارون ديويد نيكسون رييس دانشكده دريافت مي كند.

در اين خبر به همراه تصوير وي آمده است كه روحاني مدرك دكتري خود را به سبب پايان موفقيت آميز دوره دكتريش با پايان نامه اي با عنوان انعطاف پذيري شريعت اسلامي: با رويكرد تجربه قوانين شرعي در ايران كسب كرده است
.
براساس خبر اين دانشگاه، حسن روحاني كه در سوم اوت (۱۳ مرداد ماه) بر مسند رياست جمهوري ايران مي نشيند در دهه ۱۹۹۰ (ميلادي) تحت نام خانوادگي حسن فريدون در اين دانشگاه مشغول به تحصيل بود و در سال ۱۹۹۵ مدرك دكتراي مقدماتي خود و (بعدا در ۱۹۹۹) مدرك دكتري تكميلي خود را دريافت كرد.

در خبر دانشگاه گلاسكو آمده است: حسن روحاني كه در تبليغات رياست جمهوري خود از تصاوير اين دانشگاه سود جسته بود به گرمي از تجربه دوران تحصيل خود در اين دانشگاه سخن گفته بود.
يادآوري مي شود انتشار اسناد مربوط به مراسم اعطاي مدرك به دكتر روحاني در سال ۱۹۹۹ در واقع به منظور رفع ابهامات بوجود آمده از سوي برخي محافل داخلي و خارجي مبني براينكه رييس جمهور منتخب صاحب چنين مدركي از چنين دانشگاهي نيست، انتشار يافته است.

در ضمن دكتر روحاني ابتدا به عنوان دانشجوي دانشكده فني اين دانشگاه مشغول به تحصيل شده بود ولي بعدها تغيير رشته داد و سرانجام به عنوان دانشجوي رشته حقوق اين دانشگاه و با نام حسن فريدون مدرك دكتري گرفت.

۱۳۹۲/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...