نسخه چاپی

تیراندازی ارتش تركیه به خاك سوریه

ارتش تركیه می‌گوید در واكنش به تیراندازی‌ها از طرف مرز سوریه به سوی اهدافی در این منطقه شلیك كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی ،ستاد ارتش ترکیه روز جمعه (۲۸ تیر) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد :«ارتش ترکیه در چارچوب قوانین جنگ و درگیری، اهداف از پیش تعیین شده‌ای را در نزدیکی روستای سوری تل خلف (در جنوب غرب راس العین) با مسلسل هدف قرار داد.»

طبق گزارش روزنامه حریت چاپ ترکیه، آنکارا در پی درگیری‌های بین یک گروه مسلح از کردهای سوریه و نیروهای جبهه النصره، واحدهایی از ارتش خود را در امتداد مرز سوریه مستقر کرد.

بر اساس این گزارش، جت‌های اف ۱۶ و پهپادهای ترکیه برای گشتزنی بر فراز مرز سوریه به سرعت از جنوب غرب ترکیه به سوی این منطقه به پرواز درآمدند.

این در حالی است که درگیری‌های شدید بین مبارزان کرد و شبه‌نظامیان تکفیری که سایر مسلمانان را به کافر بودن متهم می‌کنند در شمال سوریه ادامه دارد.

احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز روز جمعه گفت کشورش به هر گونه حادثه‌ای در مرزها فورا پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه افزود :«از همین لحظه به بعد ما به هر گونه تهدیدی پاسخ لازم را خواهیم داد بدون توجه به این‌که این تهدید از جانب چه گروهی باشد.»

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید غرب و متحدان منطقه‌ای‌اش از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای که ماه آوریل از یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه پخش شد هشدار داد اگر شورشیانی که با دولت دمشق می‌جنگند قدرت را در این کشور به دست بگیرند می‌توانند برای چند دهه کل منطقه خاورمیانه را به بی‌ثباتی بکشانند.

بشار اسد افزود :«اگر ناآرامی در سوریه به تجزیه این کشور منجر شود یا نیروهای تروریستی کنترل آن را در دست بگیرند این مساله به طور قطع به کشورهای همجوار نیز سرایت می‌کند و تاثیری دومینووار بر کل منطقه خاورمیانه و فراتر از آن خواهد گذاشت.»


۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...