نسخه چاپی

اجرای طرح واكسیناسیون علیه بیماری تب برفكی در كشور

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی با اشاره به پایان یافتن واكسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفكی در بیشتر استان‌ها گفت: این طرح به شكل فراگیر در سطح كشور اجرا شد.

به گزارش نما، محسن مشکوة در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب که هنوز برخي از استان‌ها آمار و گزارشات خود را در اين باره براي ما ارسال نکرده‌اند، افزود: پس از رسيدن کليه آمار و اطلاعات و جمع‌بندي آنها کليه آمار مربوط به اين طرح را اعلام مي‌کنيم.

وي ادامه داد: طرح واکسيناسيون وام عليه بيماري تب برفکي بسته به موقعيت استان‌هاي مختلف، در برخي از استان‌ها در دو فاز و در برخي ديگر در سه فاز اجرا مي‌شود.

مشکوة با اشاره به اينکه فاصله‌ي ميان دو فاز، چهار ماه است، افزود: اين واکسيناسيون شامل تمامي دام‌هاي سنگين مثل گاو، گوساله، گوسفند و بز مي‌شود.

وي ادامه داد: دو فاز حدود 20 تا 30 روز ملول مي‌کشد که با بسيج امکانات دامپزشکي اعم از بخش دولتي و بخش خصوصي انجام مي‌شود.

مشکوة تصريح کرد: به دليل اينکه بخش دولتي به تنهايي قادر به اجراي اين طرح نيست، ما خدمات بخش خصوصي را نيز براي اجراي اين واکسيناسيون خريداري مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه طرح فوق به شکل رايگان براي دامداران انجام مي‌شود افزود: هزينه طرح واکسيناسيون عليه تب برفکي ساليانه بيش از 30 ميليارد تومان است که سازمان دامپزشکي آن را پرداخت مي‌کند.

مشکوة خاطر نشان کرد: تب برفکي يک بيماري ويروسي و بومي کشورمان است که به دليل اينکه در بين بيماري‌هاي دامي از همه واگير دارتر است خسارات زيادي را از جمله تلف شدن بخشي از جمعيت دامي، کاهش توليد شير و گوشت سبب مي‌شود.

۱۳۹۲/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...