نسخه چاپی

آخرین خبر از كوهنوردان ایرانی مفقود شده در ارتفاعات هیمالیا

یكی از كوه‌نوردان ایرانی مفقود شده در ارتفاعات هیمالیا روز گذشته در تماسی تلفنی موقعیت خود را به مسئولان كمپ برودپیك اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، 3 نفر از کوه‌نوردان ایرانی که توسط باشگاه کوه‌نوردی آرش برای فتح قله برودپیک در ارتفاعات هیمالیا اعزام شده بودند در مسیر بازگشت دچار مشکل شدند و مدت یک هفته است که مفقود شده‌اند و اطلاعات محدودی از موقعیت جغرافیایی آنها در دست است. حضور چندین روزه در ارتفاعات آنها را دچار ضعف جسمانی کرده است و با مشکل مواجه هستند.

ساعت 19 و 30 دقیقه روز گذشته آیدین بزرگی، یکی از کوه‌نوردان مفقود شده طی تماسی با کمپ برودپیک تقاضای کمک کرد. وی در تماس خود گفت که تغییر محل داده و ارتفاع را 3500 متر اعلام کرده که اشتباه است، اما سایر مشخصات با عکسها و نقشه های منطقه مطابقت دارد.

مسئولان این باشگاه اعلام کرده‌اند به نظر می‌رسد آنها همان مسیری را که اشتباه پایین رفته بودند، دوباره به بالا بازگشته‌اند و به بالای سر یک دیواره مهیب رسیده‌اند.

به همین منظور و برای یافتن هرچه سریعتر آنها مسئولان باشگاه آرش و فراد حاضر در کمپ در حال مذاکره با کوه‌نوردان حاضر در منطقه هستند.

۱۳۹۲/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...