نسخه چاپی

سرقت 6 میلیون بشكه نفت در سوریه

معاون وزیر اقتصاد سوریه از سرقت ۶ میلیون بشكه نفت خام در سوریه از سوی تروریست های مسلح خبر داد.

به گزارش نما، «حیان سلمان» روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: گروه های مسلحِ تحت حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر و عربستان که در بخش های نظامی و سیاسی متحمل شکست شده اند، اکنون با توسل به تخریب زیرساخت های سوریه برای ضربه زدن به اقتصاد این کشور وارد عمل شده اند.

معاون وزیر اقتصاد سوریه تأکید کرد: گروه های مسلح تضعیف اقتصاد سوریه را با دست اندازی به منابع نفتی آغاز کردند و تاکنون نزدیک به ۶ میلیون بشکه نفت را سرقت کرده اند و هر بشکه نفت را به ۱۰ دلار فروخته اند که این سرقت ها یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد لیره به دولت ضرر زده است. گروه های مسلح همچنین اقدام به استخراج نفت با روش های قدیمی می کنند که این امر به محیط زیست آسیب می زند.

حیان سلمان تأکید کرد: گروه های مسلح همچنین گندم را می دزدند که این امر در تاریخ بی سابقه است؛ البته فقط عثمانی ها سال ۱۸۶۵ گندم سوریه را به سرقت بردند و هم اکنون رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و طرفدارانش در حال تکرار این ماجرا هستند.

وی ادامه داد: گروه های مسلح درختان زیتون را قطع کرده و در حال سوزاندن کارگاه های حلاجی پنبه و آتش زدن محصولات پنبه و غلات هستند؛ مه این خرابکاری ها برای تضعیف دولت سوریه است .

معاون وزیر اقتصاد سوریه اعلام کرد: گروههای مسلح در هر منطقه ای که فعالیت کنند، به تخریب آنجا می پردازند و خسارت های ناشی از فعالیت های خرابکارانه این گروه ها سنگین است که به سختی می توان حجم آن را مشخص کرد. کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل متحد - اسکوا ESCWA - حجم خسارت ها را ۴۰ میلیارد دلار و مراکزی دیگر ۸۰ میلیارد دلار و برخی مراکز هم معادل نیمی از تولید ناخالص داخلی برآورد کرده اند.

حیان سلمان با اشاره به گفته های "بن گوریون" در خصوص اهمیت نابودی سوریه برای رژیم صهیونیستی گفت: هر توطئه ای در منطقه برای خدمت به رژیم صهیونیستی و آمریکا اجرا می شود؛ اما سوریه کشور قدرتمندی است و از حمایت مردمی برخوردار است و هرروز وضعیت خود را بهبود می بخشد و در آینده نزدیک پیروز خواهد شد.

۱۳۹۲/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...