نسخه چاپی

گزارش حادثه قم هر چه زودتر در صحن علنی مجلس قرائت شود

نماینده ارومیه در مجلس ضمن انتقاد از تاخیر در قرائت گزارش كمیسیون امنیت ملی درباره حادثه ۲۲ بهمن قم، خطاب به بروجردی گفت: اگر می‌ترسید گزارش را به من بدهید تا به عنوان نطق در صحن مجلس آن را قرائت كنم.

به گزارش نما، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: خدا را شاکرم امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و رهبری رهبر معظم انقلاب را درک کردم و رشد شکوفایی مملکت اسلامیان را در همه بخش‌ها مشاهده کردم و از همه دستاندرکاران توسعه کشور از زمان پیروزی انقلاب تا کنون در تمام سطوح مدیریتی که شبانه روز زحمات فراوان کشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: با خشک شدن دریاچه ارومیه همه تلاش‌ها در استان آذربایجان غربی رو به زوال رفته و تمام چاه‌های عمیق و نیمه عمیق خشک شده و یا به شوری می‌روند. درختان کشاورزان با عمر سی سال خشک می‌شوند، اگر کشاورزی از بین رود تمام کارخانجات فعال صنایع غذایی ارومیه تطعیل می‌شود، هزاران کارگر زن و مرد بیکار می‌شوند، به خیابان‌ها می‌ریزند و این مسئله جدا از فاجعه زیست محیطی و طوفان‌های نمک و کوچ میلیون‌ها انسان، مشکلات حاد اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد کرد. یقینا خشک شدن دریاچه ارومیه لطمات فراوانی را نیز به پایتخت ام‌القراء مسلمین وارد خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم مدیریت وزیر بهداشت برای تهیه دارو، مشکلات فراوانی را برای عموم مردم به وجود آورده است که هر چه زودتر باید اقدامات اورژانسی در این بخش به عمل آید و از سوی دیگر معلمان پیش دبستانی، شرکتی و نهضت که با مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس با سابقه چندین ساله و بر اثر بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش بیکار شدند، وزیر آموزش و پرورش هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات در این زمینه نکرده و قصد ندارد مصوبه مجلس شورای اسلامی را در این باره عملیاتی کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلات کارگران در کشور خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای نیکزاد، مسکن کارگران کجاست، آدرس بدهید تا ببینیم؛ بیمه کارگران ساختمانی به حال خود رها شده است و سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه پاسخ گو باشد.

قاضی پور با اشاره به حادثه روز ۲۲ بهمن قم خطاب به رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: جناب آقای بروجردی چرا ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس در رابطه با واقعه ۲۲ بهمن قم را اجرا نمی‌کنید.

پس از ۵ ماه و ۹ روز گزارش را درصحن علنی مجلس قرائت نمی‌کنید. از چه کسی می‌ترسید و اگر می‌ترسید گزارش را به من بدهید تا به عنوان نطق در صحن مجلس آن را قرائت کنم.

وی افزود: تعدادی از افراد مشخص در مقابل مجلس شورای اسلامی، مصلای تهران، مرقد امام خمینی (ره) و حرم امام رضا (ع) و در مقابل بیوت مراجع شعارهایی را علیه مسئولین و مراجع تقلید سر می‌دهند و واقعه قم مختص به رئیس مجلس شورای اسلامی نیست، بلکه توهین به عالیترین مقام قانونگذاری کشور است و این کار توهین به ارکان نظام است و لذا می‌خواهیم هر چه زودتر گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.

۱۳۹۲/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...