نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در نشست خبري

محاكمه سه متهم اخلال در نظام پولی/ بانك‌ها دیگر كوتاهی نكنند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده اخلال در نظام ارزی حدود 50 الی 60 نفر بازداشت شده‌اند و تا كنون سه نفر از این متهمین به اتهام اخلال در نظام پولی در حال محاكمه هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در چهل و نهمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه در پاسخ به اين سوال که نتيجه جلسه دادستان با مديران بانک‌ها چه شد و تعداد بدهکاران به چعه ميزان است؟ اظهار داشت: تعداد بدهکاران که از 10 ميليارد به بالا بوده است را قبلا عرض کرده‌ام و اکنون نيز تعدادي از اين بانک‌ها نيز در حال تسويه بوده تا بديهي‌هاي خود بپردازند.

وي ادامه داد: توصيه من به بانک‌ها اين است که ديگر کوتاهي نکنند و نسبت به اينکه بدهي دارند آگاه باشند چراکه قطعا بخشي از اين بدهي‌ها توسط خود بانک‌ها صورت مي‌گيرد چون ضمانت لازم را اخذ نکرده‌اند.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: بدهکاران در حال پرداخت بدهي خود هستند که از البته بايد بدهي را به گونه‌اي بپردازند و طوري توافق کنند که پس از اين توافق گفته نشود که اين توافق نيز خلاف قانون است وبانک‌ها و افراد نسبت به توافقاتي که انجام مي‌دهند ضوابط قانوني را رعايت کنند.

دادستان کل کشور در پاسخ به اين سوال که پرونده ارزي در قوه قضاييه به کجا رسيده و آيا عامل اصلي آن بازداشت شده است، گفت: در خصوص مسئله ارزي ما تنها يک پرونده نداريم اما در خصوص اخلال در نظام ارزي تا کنون حدود 50 تا 60 نفر بازداشت شده‌اند و البته تعدادي نيز با قرار مناسب آزاد شده‌اند و همچنين اين متهمين به اتهام اخلال در نظام پولي در حال محاکمه هستند.

وي افزود: تعدادي نيز در راستاي اخلال در نظام پولي و همچنين LC هايي که بايد باز مي‌شده ولي اين امر صورت نگرفته و تخلفاتي ايجاد شده است و تمامي اين پرونده‌ها در حال تکميل و بررسي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي خاطرنشان کرد: پرونده‌اي نيز در رابطه با مسائل ارزي تشکيل شده که افراد در اين پرونده دستگير شده‌اند که عامل اصلي اين پرونده در تهران بازداشت شده و البته اين پرونده در حال رسيدگي بوده و هنوز به دادگاه نرفته است و از سوي دادستان عنوان شده که اين پرونده که در شهرهاي ديگر غير از تهران نيز دخيل بوده‌‌اند به تهران احاله شود که تا کنون اين احاله به صورت کامل صورت نگرفته است.

۱۳۹۲/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...