نسخه چاپی

فضا برای اعتراض ‌مقابل مجلس كم است!

البته ناگفته نماند كه در زمان ساخت ساختمان جدید مجلس (مجلس كنونی) ریاست وقت آن به هنگام خرید زمین‌های پیرامون و همچنین نقشه‌های اولیه، فضایی را برای تجمعات مردم در نظر گرفته بود، اما بنا به دلایل نا‌معلوم و پس از تكمیل مجلس این فضا نادیده گرفته شد!

فضا برای اعتراض ‌مقابل مجلس کم است!تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در کشور ما، پیشینه‌ای تاریخی دارد و شاید تاریخچه این اعتراض‌ها به هنگامی که نخستین مجلس در دوران مشروطه شکل گرفت، باز‌گردد؛ از‌‌ همان آغاز مردم آسیب‌دیده و رنج‌کشیده، به نخستین جایی که برای شکایت و گله از ظلمی که در حقشان ‌می‌شد، می‌رفتند تا‌ صدای خود را به گوش مسئولان و حاکمیت برسانند، مجلس بود.

به گزارش ‌«تابناک»، این روال همچنان ادامه پیدا کرد تا این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر قوانین، اوضاع به گونه‌ای شد که دیگر برای تجمعات اعتراضی، نیاز به مجوز نبود و همین، باعث شد که تجمعات در مقابل خانه ملت و در دل مراجعان با سبزنشینان بیش از هر زمان بیشتر شود.

بنا بر این گزارش، این قانون تاکنون تنها از سوی مجلس شورای اسلامی رعایت شده‌ و در دیگر موارد، ‌نیاز به صدور مجوز از وزارت کشور دارد؛ اما نکته‌ای که در اینجا دور از چشم وکلای ملت مانده، نبود فضای کافی برای برگزاری این تجمعات است.

فضا برای اعتراض ‌مقابل مجلس کم است!

البته ناگفته نماند که در زمان ساخت ساختمان جدید مجلس (مجلس کنونی) ریاست وقت آن به هنگام خرید زمین‌های پیرامون و همچنین نقشه‌های اولیه، فضایی را برای تجمعات مردم در نظر گرفته بود، اما بنا به دلایل نا‌معلوم و پس از تکمیل مجلس این فضا نادیده گرفته شد!

در این باره باید گفت، در نظر گرفتن فضا برای تجمعات در پیرامون مجلس، ویژه ایران نیست و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، این فضا در مقابل پارلمان یا ریاست جمهوری در نظر گرفته می‌شود.

فضا برای اعتراض ‌مقابل مجلس کم است!

هم‌اکنون وجود چنین فضایی در جلوی خانه ملت ضروری به نظر می‌رسد، زیرا گاه شمار مراجعین به ‌مجلس آنقدر زیاد می‌شود که ‌در رفت‌‌وآمد افراد عادی در خیابان‌های منتهی به مجلس اختلال پدید می‌آورد.

از سوی دیگر، وجود چنین فضایی در این مکان، در واقع‌ نوعی احترام به ملت است که مجلس را خانه خود می‌دانند.

۱۳۹۲/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...