نسخه چاپی

راست هاي آمريكا عليه ايران فعال شدند

ایرانی ها یاد گرفته اند با ما چگونه رفتار كنند؛ ما هنوز یاد نگرفته ایم

روی خوش آمریكایی به ایران هنوز به ایرانی ها نرسیده است، روی ترش شان هم عیان شده است و از زوایه نومحافظه كاری به سیاست های اوباما در قبال ایران تاخته اند و در این میان ایران را نیز نواخته اند.

به گزارش نما به نقل از «تابناک» ،واشنگتن پست در یادداشتی با عنوان« ایران :فرصت های از دست رفته و امیدهای واهی» به نقد سیاست های اوباما در قبال ایران پرداخته و نوشته است که از سال 1357 ایرانی ها یاد گرفته اند که در هر برهه ای چگونه با آمریکایی ها رفتار کنند، اما آمریکایی ها هنوز یاد نگرفته اند که با ایران چگونه رفتار کنند.

بر اساس این گزارش،«جنیفر رابینز» از محافظه کاران آمریکایی در این یادداشت می نویسد که اوباما در در قضیه طرح ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا به راحتی گذشت و برخوردی با ایران در این زمینه نکرد، لذا ایران هیچگاه متوجه پیامدهای توطئه ریزی در خاک آمریکا نگردید و این مساله در لوای طرح اوباما برای گفتگو با ایران برای این کشور هیچ هزینه ای دربر نداشت.
ایرانی ها یاد گرفته اند با ما چگونه رفتار کنند؛ ما هنوز یاد نگرفته ایم.
علاوه بر این باراک اوباما نتوانست از انقلاب سبز! مردم ایران به درستی بهره برداری کند و از این انقلاب نیز به خاطر گفتگو با ایران حمایت موثری نکرد.علاوه بر این عدم واکنش مطلوب آمریکا در قبال تهدیدات کره شمالی و مسائل سوریه ایران را به این مساله واقف کرده است که آمریکا در مورد خطوط قرمز خود جدی نیست. این در حالی است که ایران با دیپلمات های آمریکایی بازی می کند.

رئیس جمهور منتخب، حسن روحانی می گوید معتقد به تعامل با دنیا است . رهبر ایران هم روز گذشته گفت که او هم خواهان تعامل با دنیا است . او گفت : ما همواره معتقد به تعامل با دنیا بوده و هستیم؛ اما نکته مهم در تعامل با دنیا، شناخت طرف مقابل و درک اهداف و شگردهای اوست، زیرا اگر او را به درستی نشناسیم، پشت پا خواهیم خورد.در تعامل با دنیا، هنر این است که بتوانید راه خود را ادامه دهید بدون آنکه طرف مقابل بتواند مانع حرکت شما بشود و اگر تعامل با دنیا منجر به برگشت از مسیر شود، یک خسارت است.

رابینز در نهایت نتیجه می گیرد که هدف نهایی و آن راه که رهبر ایران می گوید نباید از آن بازگشت، ساخت بمب اتم است و آنان این هدف را در حال حاضر با وجود کابینه ضعیفی در آمریکا قابل تحقق تر از هر زمان دیگری می دانند.

وی با این جمله یادداشت خود را به پایان می رساند که از سال 1357 ایرانی ها یاد گرفته اند که در هر برهه ای چگونه با آمریکایی ها رفتار کنند، اما آمریکایی ها هنوز یاد نگرفته اند که با ایران چگونه رفتار کنند.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...