نسخه چاپی

افزایش حملات به مساجد شیعیان بحرین

یكی از فعالان حقوق بشری با اشاره به افزایش حملات به مراكز عبادی شیعیان از زمان انفجار منطقه الرفاع خواستار توقف این اقدامات شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه الوفاق نوشت، میثم السلمان فعال حقوق بشری بحرینی خواستار تعیین کمیته بین المللی مستقل برای تحقیق درباره حادثه انفجار منطقه الرفاع ، توقف فوری حمله به مساجد در مناطق مختلف، توقف اقدامات تحریک آمیز طایفه‌ای در رسانه‌ها و تعیین کمیته مستقل درباره حمله به پنج مسجد شد.

وی افزود: همه مساجد ویران شده باید در مکان اصلی شان بازسازی شوند و عاملان ویرانی مساجد محاکمه شوند و از مردم به سبب تخریب مساجد و حسینیه‌ها عذرخواهی شود.

السلمان با اشاره به حادثه انفجار مسجد الرفاع اعلام کرد: با وجود مبهم بودن شرایط انفجار، مقامات رسمی بلافاصله انگشت اتهام را به سوی مخالفان و رهبران آنها نشانه رفتند.

وی افزود: ما حمله به مساجد را جنایت بزرگ می دانیم و همه بحرینی ها باید حمله به مراکز عبادی را محکوم کنند به ویژه تخریب ۳۸ مسجد در طول دوره موسوم به سلامت ملی. ما تعدی به مساجد را جنایت می دانیم.

السلمان بیان کرد: رژیم از حادثه الرفاع بهره برداری کرد و واکنش شتابزده مقامات بحرینی نگرانی محافل حقوقی از جمله مرکز حقوق بشر بحرین را به دنبال داشت.

وی افزود: رژیم با دستاویز قرار دادن انفجار الرفاع اقدامات سرکوبگرانه خود را تشدید کرد و دست به بازداشت های گسترده زد. منازل را هنگام شب غرق در گازهای سمی نمود و تجمعات مسالمت آمیز را به شدت سرکوب کرد.

السلمان اظهار داشت: نظامیان رژیم با ایجاد مراکز ایست و بازرسی در روستاها و شهرهای بحرین به آزار و اذیت مردم پرداختند، رسانه ها از هنگام حادثه الرفاع حملات شدیدی به رهبران مخالفان کرده اند و با وجود مخالفت رهبران اپوزیسیون بحرین اکثریت مردم در مظان اتهام قرار گرفتند.

وی افزود: این مواضع به زیان بحرین و مغایر با معاهدات بین المللی است و لازم است که سازمان های جامعه مدنی، حقوق بشری و شخصیت های دینی تجاوز به مساجد و تیراندازی به آنها را محکوم کنند.

السلمان با ارائه فهرست مساجد مورد تعرض قرار گرفته افزود: مسجد امام صادق(ع) در منطقه سلماباد در ۱۸ جولای ۲۰۱۳ هدف تیراندازی قرار گرفت.این مسجد از جمله مساجد ویران شده در دوره موسوم به سلامت ملی در سال ۲۰۱۱ است.

در همین روز مسجد امام محمد باقر(ع) هدف تیراندازی واقع شد.در۱۸ جولای ۲۰۱۳ مسجد شیخ امیر محمد البریغی در معرض تخریب قرار گرفت و عباراتی توهین آمیز بر روی آن نوشته شد این در حالی است که گشتی ها طی ساعات طولانی در این محل حضور داشتند.

مسجد شیخ فاضل العصفری در منطقه البلاد القدیم در معرض عملیات تخریبی قرار گرفت و مسجد شیخ حماد در المقشع در نوزده جولای در معرض گلوله های گاز اشک آور قرار گرفت.

السلمان بیان کرد: نظامیان رژیم در تاریخ ۲۰ جولای۲۰۱۳ حسینیه انصار عدالت را در الدراز با گازهای سمی و هنگام برپایی مراسم دینی هدف قرار دادند که ده ها نفر به ویژه کودکان و سالخوردگان دچار حالت خفگی شدند.

وی درپایان افزود: برخی به دنبال بحران و درگیری هستند و حس ملی ایجاب می کند که تفاوتی میان مساجد در مناطق مختلف قائل نشویم.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...