نسخه چاپی

حمله تروریستی به دانشگاه كابل انتقام از كتاب و قلم است

عکس خبري -حمله تروريستي به دانشگاه کابل انتقام از کتاب و قلم است

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وقوع حادثه تروریستی حمله به دانشگاه كابل اظهار تأسف كرد و گفت: این حمله انتقام از كتاب، قلم و سطر‌های نوشته بر كاغذ است.

به گزارش نما ، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این بیانیه آمده است: «حادثه غم‌انگیز حمله به دانشجویان در کلاس درس و محیط دانشگاه که در ادامه حملات قبلی به فضا‌های آکادمی و درسی رخ داد نشان‌دهنده نفرت تروریست‌ها و اربابان آنها از آگاهی و دانایی است. دانشگاه خاستگاه توسعه و رشد است و حمله به آن در واقع برای متوقف کردن روند توسعه و رشد کشور افغانستان است. به ویژه آنکه این حمله در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب رخ می‌دهد.

این حمله در واقع انتقام از کتاب، قلم و سطر‌های نوشته بر کاغذ است. اما دانشجویان عزیز این دانشگاه با کتاب و درس مسیر تعالی افغانستان را هموارتر و آینده‌ای روشن‌تر برای کودکان آن خواهند ساخت.

با عرض تسلیت به خانواده‌های محترم داغدار و عموم مردم افغانستان به ویژه استادان و دانشجویان دانشگاه کابل، از خداوند منّان برای درگذشتگان این حادثه تلخ رحمت و مغفرت خواهانیم».

لازم به ذکر است سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان با مشارکت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، که قرار بود صبح دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه افتتاح و به مدت ۱۰ روز در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار شود به دلیل انفجار بخشی از دانشگاه کابل، تعطیل شد.
خبر آنلاین

۱۳۹۹/۸/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...