نسخه چاپی

توئیتر رئیس‌جمهور منتخب توسط چه كسی اداره می‌شود؟

ذوق‌زدگی برخی گروه‌های سیاسی در ایران از نامه نمایندگان آمریكا، سوژه «تایم» شد

به گزارش نما به نقل از رجانیوز مجله تایم روز گذشته از برخی ذوق زدگی‌ها در داخل ایران از نامه ۱۳۱ نماینده مجلس امریکا درباره ایران خبر داد.

به گزارش رجانیوز، هفته پیش بود که ۱۳۱ تن از نمایندگان مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای به اوباما از او خواستند با توجه به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، به سمت راهکارهای دیپلماتیک برای تعامل و همچنین باز کردن راه گفت‌و‌گوی مستقیم با دولت جدید ایران برود. این مجله اما به بازتاب‌های این نامه در داخل رسانه‌های ایرانی اشاره‌ای نکرد و ترجیح داد یکراست به سراغ نظر رییس جمهور منتخب راجع به این نامه برود.

تایم در گزارشی به توئیت‌های حسن روحانی اشاره کرد و از اینکه رییس جمهور منتخب ایران دارای صفحه شخصی در سایت اجتماعی توئیتر است ابراز شگفتی کرد. با این حال تایم در این باره نوشته است خبر مهم توئیت‌های روحانی نیست بلکه محتوای این توئیت هاست.

آنطور که تایم ادعا کرده است، حجت الاسلام روحانی بعد از انتشار نامه نمایندگان امریکا، خبر این نامه را در توئی‌تر خود منتشر کرده و نوشته است: «۱۳۱ نفر از نمایندگان کنگره نامه‌ای به #باراک اوباما را امضا کرده‌اند و درآن از وی خواسته‌اند فرصت صلح با ایران را با پیروزی #حسن روحانی از دست ندهد». بر اساس این گزارش حسن روحانی بعد از این در توئیتی دیگر خبر پرس تی وی را منتشر کرده که در آن گفته شده «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران موضوع تغییر رویکرد در رفتار آمریکا را بررسی می‌کند.»
تایم با اشاره به این دو خبر مطرح کرده است: «حرکت روحانی در برجسته کردن نامه سمبیک و نمادین گروه دموکرات‌های مجلس نمایندگان که قدرت چندانی هم ندارند، نشاندهنده تلاش گسترده روحانی برای تقویت حمیات‌های سیاسی ایرانیان از بهبود روابط با امریکا است. این نشان می‌دهد جو غالبی برای تغییر رویکرد دیپلماتیک با انتخاب حسن روحانی وجود دارد. اینکه این تغییرات فقط جوی زود گذر است و یا مسئله پایدارتری خواهد بود، چالشی برای دولت اوباما به شمار می‌رود که باید در مورد نحوه برخورد با رویکرد روحانی تصمیم گیری کند.»

تایم در ادامه به لحن ملایم روحانی نسبت به روحانی اشاره کرده و نوشته است: «از زمانی که روحانی با نتیجه شگفت انگیز ۵۰. ۷ درصد در‌‌ همان دور اول انتخابات ریاست جمهوری را برد، نسبت به رییس جمهور قبلی ایران، محمود احمدی‌نژاد لحن ملایم تری نسبت به امریکا در پیش گرفت.

در تاریخ هجدهم جولای او در توئی‌تر خود عکسی را با نام «لحظه‌ای از گذشته» منتشر کرد که او را در حال بازدید از مصدومان به جا مانده از زلزله بم در بیمارستان صحرایی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها آن را به پا کرده بودند. روحانی در نخستین کنفرانس خبری خود پس از پیروزی در انتخابات ۲۴ خرداد، خاطرنشان کرد، آمریکا و ایران باید مرهمی برای زخم‌های قدیمی پیدا کنند.»

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...