نسخه چاپی

شجاعي كياسري در جمع خبرنگاران:

رئیس‌جمهور منتخب اعضای كابینه را یك هفته قبل از مراسم تحلیف معرفی كند

سخنگوی فراكسیون رهروان ولایت مجلس گفت: از رئیس‌جمهور منتخب تقاضا داریم تا اعضای قطعی و احتمالی كابینه خود را یك هفته قبل از مراسم تحلیف معرفی كند تا در معرض داوری افكار عمومی قرار گیرند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار می‌رفت که کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با معرفی اعضای کابینه و همکاران خود حق انتخاب مردم را شفاف‌تر و دقیق‌تر می‌کردند تا تیم کاری دولت هم از مردم پذیرش رای داشته باشند، اما متاسفانه علی‌رغم سوالات و تقاضای رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی، هیچ‌کدام از کاندیداها به چنین امری تمکین نکردند و در نهایت برنامه‌ها و دیدگاه‌های شخصی را برگزیدند.

وی همچنین گفت: اما پس از پیروزی رئیس جمهور منتخب، طبق قانون نمایندگان مجلس باید به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور رای اعتماد دهند که تاکنون علی‌رغم نزدیک شدن به زمان مراسم تحلیف هیچ یک از کمیسیون‌های‌ تخصصی و فراکسیون‌های مجلس از گزینه‌های قطعی و احتمالی اطلاعی ندارند و ظاهرا رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهد از اصل غافل‌گیری استفاده کند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ادامه داد: علاوه بر اینکه گمانه‌‌زنی‌ها حاکی از این است که رئیس‌جمهور می‌خواهد در مراسم تحلیف اعضای کابینه را معرفی کند و بر اساس ماده ۲۰۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، یک هفته بعد جلسات رسیدگی به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی شروع می شود، قطعا شناخت کافی از وزرای کابینه به دلیل محدودیت زمانی برای نمایندگان حاصل نخواهد شد.

شجاعی بر همین اساس از رئیس‌جمهور منتخب خواست تا اعضای قطعی و احتمالی کابینه را یک هفته قبل از مراسم تحلیف در معرض داوری افکار عمومی قرار دهد.

وی دلایل این خواسته خود را اینگونه بیان کرد که معرفی کابینه احتمالی برای هر وزارتخانه می‌تواند داوری و عکس‌العمل داوران و نخبگان کشور و همچنین بحث و بررسی در محافل برای انتخاب بهتر و بهره‌گیری از نظرات مردم را برای نمایندگان مجلس فراهم سازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای روحانی شخصیت معتدل و شعاری برآمده از تدبیر و امید را مبنای دولت خود قرار داده است و قطعا این اقدام تعاملی و مشاوره‌ای قبل از معرفی رسمی می‌تواند کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌ها را در همراهی و رای‌آوری بهتر و بیشتر به اعضای کابینه کمک کند. تاکنون متاسفانه کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی را هم به مشاوره نگرفته‌اند که بر این اساس باید گفت تصمیم های پشت پرده‌ای با حقوق اساسی مردم و قانونی نمایندگان مغایرت دارد.

شجاعی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سابقه طولانی و ارزشمند آقای روحانی در مجلس، ایشان می‌داند که بدنه مجلس و کلیت آن باید نسبت به پذیرش و رای اعتماد به اعضای کابینه اقناع شوند تا در شروع کار دولت جدید، شاهد تعامل و همکاری خوب بین مجلس و دولت باشیم و خدایی ناکرده به دلیل غافل‌گیر شدن و عدم شناخت نمایندگان نسبت به برخی از وزرای پیشنهادی، افراد پیشنهادی موفق به اخذ رای نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم تا در تبیین ویژگی‌های کابینه دولت آینده اطلاع‌رسانی کنند تا رئیس‌جمهور منتخب بر اساس نگاه و خواست افکار عمومی خصوصا مردم شریف و نمایندگان آنها در خانه ملت افرادی را انتخاب کنند که با کفایت، کاردان، با تصمیم‌گیری بالا و تلفیقی از تجربه و علم باشند، چرا که عدم تثبیت مدیران یکی از مهمترین عوامل عدم توفیق دولت و از دست رفتن فرصت خدمت به مردم می‌شود.

۱۳۹۲/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...