نسخه چاپی

یك مرحله تا پرداخت وام مسكن خبرنگاران مانده

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد: اعطای وام مسكن خبرنگاران در انتظار مصوبه نهایی شورای پول و اعتبار است كه به محض تصویب نهایی، این وام براساس لیست ارسالی به بانك به خبرنگاران اعطا می شود.

به گزارش نما، محمدجعفر محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: براساس آخرين پيگيري هاي انجام شده در زمينه اعطاي وام مسكن به خبرنگاران، مشخص شد شوراي پول و اعتبار بايد مبلغ و تعداد وام پرداختي را تصويب كند و معاونت نظارت و راهبردي رياست جمهوري نيز تضميني براي بازپرداخت مابه التفاوت سود بانكي به نظام بانكي ارايه دهد در آن صورت امكان پرداخت اين تسهيلات فراهم خواهد شد.
وي اضافه كرد: مشكل تضمين معاونت نظارت و راهبردي رياست جمهوري حل شده به گونه اي كه اين معاونت نامه اي به منظور تضمين بازپرداخت مابه التفاوت سود بانكي كه بايد دولت آن را پرداخت كند تا تسهيلات به شمار آيد را به شوراي پول و اعتبار ارسال كرده است.
محمدزاده گفت: هر فردي با مراجعه به بانك مي تواند از وام ۳۰ ميليون توماني با نرخ سود بالا بهره مند شود اما از آنجا كه سود وام مسكن ۳۰ ميليون توماني خبرنگاران در قالب تسهيلات بايد چهار درصد از سود بانكي پايين تر باشد، لازم بود تا معاونت نظارت و راهبردي رياست جمهوري بازپرداخت مابه التفاوت سود بانكي را تضمين كند كه اين كار صورت گرفته است.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: دليل طولاني شدن پرداخت اين وام در مرحله اول به دليل وجود مشكلات اقتصادي، مسايل ارزي و ضرورت كنترل نقدينگي در جامعه بود كه در نهايت معاونت نظارت و راهبردي رياست جمهوري بازپرداخت مابه التفاوت سود بانكي را تضمين كرد.
محمدزاده تاكيد كرد: هم اكنون لازمه پرداخت اين وام، مصوبه نهايي شوراي پول و اعتبار است چرا كه تمام كارهاي مرتبط به پرداخت اين وام اعم از ثبت نام، اولويت بندي و ارسال ليست به بانك انجام شده و به محض تصويب نهايي در شوراي پول و اعتبار اين وام به خبرنگاران اعطا خواهد شد.

۱۳۹۲/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...