نسخه چاپی

وعده وزیر كار و رفاه اجتماعی به بیماران

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه 100 درصد اعتبار بسته حمایتی ماه مبارك رمضان برای مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شده است، اظهار كرد: قطعا این بسته حمایتی باید در میان مددجویان توزیع شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار سازمان تامین اجتماعی که به مناسبت‌ شصتمین سالگرد این سازمان با حضور محمدرضا رحیمی - معاون اول رییس‌جمهور ، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی معاون اجتماعی رییس‌جمهور و سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، در پاسخ به سوال مبنی بر توزیع نشدن بن‌های ماه رمضان بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد علی‌رغم توزیع این بسته بین مددجویان بهزیستی، افزود: کمیته امداد نیز بسته‌های ماه رمضان را تهیه کرده است. این بسته حق مددجویان این نهاد بوده و باید بین آنها توزیع شود.

وی ادامه داد: بنابر گزارش‌های ارائه شده، بسته‌های حمایتی ویژه ماه رمضان در کمیته امداد تهیه شده است و اگر هم تا کنون توزیع نشده، مسئولان مربوطه موظف به توزیع آنها در روزهای آینده در بین مددجویان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به دیگر سوال درباره مخالفت سازمان تامین اجتماعی با ادغام در سازمان بیمه سلامت و نیز ادغام نشدن صندوقهای بیمه‌گر دیگر با گذشت 2 ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه ادغام صندوق‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت، بیان کرد: تامین اجتماعی با ادغام در سازمان بیمه سلامت مخالف نیست و اگر هم یکی از کارشناسان نظر مخالفی در این زمینه داشته است، نباید آن را به سازمان تامین اجتماعی تعمیم دهیم.

عباسی با اشاره به تشکیل سازمان بیمه سلامت طی یک سال گذشته گفت: امیدواریم بتوانیم با تفاهم نامه‌ای که از اردیبهشت ماه سال جاری به سازمان‌های بیمه‌گر سراسر کشور ابلاغ شده است، به جایگاه درستی در ارتباط با نظام بیمه‌های درمانی کشور دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادغام سازمان‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت را امری قانونی دانست و گفت: این قانون باید حتما اجرا شود. هر کسی چه در این دولت و چه در دولت آینده که به عنوان دولتمرد فعالیت خواهد کرد، باید پیگیر موضوع باشد تا یکپارچه‌سازی و یکسان‌سازی در امر بیمه‌ای کشور رخ دهد.

وی افزود: با ایجاد یکپارچه‌سازی و یکسان‌سازی در نظام بیمه‌ای کشور، اختلاف سلیقه در زمینه عمل به قانون در مباحث درمانی کشور برطرف شده و رضایتمندی و ایجاد عدالت، ماحصل آن خواهد بود.

عباسی در مورد اینکه چندی است تهیه داروهای بیماران ام اس دچار مشکل شده و مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها باید توسط این افراد پرداخت شود و نیز در پاسخ به اینکه علت کاهش سهم سازمان تامین اجتماعی از 90 به 70 درصد در پرداخت هزینه داروهای بیماران ام اس چیست؟ اظهار کرد: بعضی از داروها به دلیل وارداتی بودن، تعیین قیمت‌شان توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و پس از آن به شورای عالی بیمه آمده و تایید و مصوب می‌شود، در نهایت نیز قیمت‌های افزایش یافته به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ می‌شود.

وی به علت بعضی خلاءهای ایجاد شده در زمینه تحت پوشش قرار گرفتن مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها اشاره و خاطر نشان کرد: علت این است که تحت پوشش قرار گرفتن داروها هنوز ابلاغ نشده و داروخانه‌ها با توجه به گرانی و ابلاغ نشدن به سازمان‌های بیمه‌گر، قیمت‌های بیشتر را اعمال می‌کنند.

به گفته وی، سازمان‌های بیمه‌گر متعهدند مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروهایی که از سوی وزارت بهداشت تعیین و شورای عالی بیمه نیز آنان را تایید کرده است، به بیماران پرداخت کنند.

عباسی با اشاره به اینکه ممکن است در کوتاه مدت در زمینه پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها مشکلاتی به وجود آید، بیان کرد: در طولانی مدت سازمان‌های بیمه‌گر متعهد به تحت پوشش قرار دادن افزایش قیمت داروهای بیماران به ویژه بیماران خاص هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه چه زمانی مشکل نظام بیمه‌ای کشور به صورت جدی حل می‌شود؟ اظهار کرد: بعضی از داروها وارداتی هستند و به علت تغییرات نرخ ارز،‌ دچار افزایش قیمت می‌شوند. همچنین فاصله زمانی ایجاد شده تا زمان ابلاغ افزایش قیمت داروها باعث نارضایتی داروخانه‌ها و نگرانی در بین مردم می‌شود.

وی افزود: به بیماران اعلام می‌کنیم به هیچ وجه نگران افزایش قیمت داروها نباشند، چرا که سازمان‌های بیمه‌گر موظفند مابه‌التفاوت قیمت تمام داروهایی را که تحت پوشش بیمه قرار دارند و قیمتشان تغییر می‌یابد را پرداخت کنند.

۱۳۹۲/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...