نسخه چاپی

تهران در محاصره كم آبی و قطع برق/استمداد دولت از شهروندان

هوا خیلی گرم است. دمای هوا چند روزی است كه در پایتخت از 40 درجه فراتر رفته و دلیلی شده برای افزایش مصرف آب و قطعی های پی درپی برق در تهران.

به گزارش نما به نقل از خبر آنلاین، مصرف آب تهران روز گذشته رکورد 50 ساله را پشت سر گذاشت. بنابر اعلام مسوولان آبی کشور ادامه این روند افت فشار آب در پایتخت کشور را به همراه خواهد داشت. مصرف برق هم اگرچه بنا بر آمارها اندکی کاهش یافته اما تاثیر گرما بر روی شبکه تولید و توزیع باعث قطعی های پی در پی و خاموشی های مستمر شده گویی انگار خاموشی بار دیگر به کشور بازگشته است.

اگرچه این مشکل تنها معطوف به تهران نیست و بسیاری از شهرهای جنوبی کشور با مشکل خاموشی های مستمر مواجه هستند. از سویی دیگر کم آبی در استان هایی چون یزد، فارس و خوزستان نیز بر مشکلات فعلی افزوده است.

افزایش بیش از حد دمای هوا در کشور و خشکسالی، این روزها دست به دست هم داده اند تا تابستان امسال بیش از همیشه احساس شود.

براساس اظهارات مدیرعامل آبفای استان تهران، مصرف آب پایتخت در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

محمد پرورش خواستار کاهش مصارف غیر ضروری توسط شهروندان تهرانی شده و تاکید کرده هر نیم تا یک درجه افزایش دمای هوا حدود 50 تا 100هزار متر مکعب افزایش مصرف آب را به دنبال دارد که در این شرایط، کار ما سخت می‌شود.

محمد پرورش تصریح کرده که در مواقعی که مصرف بالا می‌رود شبکه را با مدیریت فشار، پایدار نگه می‌داریم و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم تلاش کرده‌ایم طبقات بالای ساختمان‌ها با افت فشار مواجه نشوند و امیدوار هستیم مردم عزیز تهران مراقبت کنند که این چند روزی که با افزایش دمای هوا مواجه هستیم را به سلامت پشت سر بگذاریم.

این درحالی است که مصرف آب دیروز تهران رکورد بی‌سابقه‌ای از خود در طول 50 سال گذشته بر جای گذاشت و به رقم سه میلیون و 420هزار متر مکعب رسید.

به گفته عزیز عالی‌نژاد، مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران، در وضعیت کنونی، تنها شهروندان هستند که می‌توانند با تشریک مساعی و درک شرایط مقطعیِ به‌وجودآمده برای تامین آب تهران، ما را در این شرایط خطیر یاری کنند.

براساس اظهارات وی، در صورت ادامه این وضعیت، روند آب‌رسانی به مشترکان با نگرانی‌ها و تنگناهای عدیده‌ای مواجه خواهد.

از سویی دیگر، خاموشی ها در تهران نسبت به تابستان سال گذشته به شدت افزایش یافته و همین امر باعث افزایش گلایه شهروندان تهرانی شده است.



برق



این درحالی است که گفته می شود مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

پس از چند روز متوالی رکورد شکنی و افزایش میزان مصرف، دیروز جمعه 4 مرداد ماه به دلیل تعطیلی اداره ها و برخی کارخانه های کشور، پیک مصرف برق کاهش یافت.

گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران حاکی از آن است که پیک مصرف برق کشور در روز جمعه 4 مرداد 92، رقم 41 هزا رو 82 مگاوات را ثبت کرد که حتی نسبت به روز مشابه سال گذشته هم کمتر است. در روز مشابه سال گذشته مصرف برق 41 هزار و 684 مگاوات ثبت شده بود.

خاطرنشان می شود که پیک مصرف برق در روز جمعه نسبت به روز پیش از آن (پنجشنبه3مرداد92) نیز کاهش نشان می دهد.

روز پنجشنبه مورخ 3 مرداد سال جاری، پیک مصرف برق کشور به 43 هزار و 727 مگاوات رسیده بود.

اگرچه کارشناسان معتقدند این کاهش مصرف برق نیز موقتی خواهد بود و طی روزهای آتی مصرف برق افزایش خواهد یافت.

برهمین اساس کارشناسان تاکید دارند در صورت ادامه روند مصرف آب و برق در کشور بالاخص تهران تامین نیاز روزانه کشور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد که جیره بندی آب اولین نشانه های آن خواهد بود.

۱۳۹۲/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...