نسخه چاپی

رئیس دفتر آیت الله مهدوی كنی: امیدواریم روحانی به حرمت لباسش بتواند شعارهایش را اجرایی كند

به گزارش نما، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که نامزد های انتخابات بعد از پایان این انتخابات دیداری با آیت الله مهدوی کنی داشته اند، گفت: این را بهتر ازخود آقایان سوال کنید.ممکن است بنده حرفی بزنم که آقایان راضی به گفتنش نباشند.
وی در پاسخ به اینکه وظیفه اصولگرایان در شرایط حاضر که در انتخابات موفق نبوده اند، نسبت به تجربیات بزرگانی چون آیت الله مهدوی کنی چیست؟،گفت: بنده سیاسی نیستم و آنچه عرض می کنم برگرفته از خطبه پیغمبر اکرم است که فرمود: باید احترام پیشگامان و السابقون السابقون را داشت.
وی با بیان اینکه ما اگر اصولگرا هستیم یکی از اصول آن احترام به دیدگاه بزرگان است، گفت: معتقد نیستیم همه تصمیمات بزرگان 100 درصد درست است، اما در هر تشکیلات صنفی باید احترام بزرگان را داشت.
وی ادامه داد: کسانی که در 50 سال گذشته در کوران حوادث و از ابتدای نهضت همراهایشان با امام و نظام ثابت شده است و نشان دادند به دنبال منافع شخصی نیستند،جزو جواهرات هستند. مگر ما چقدر از این جواهرات داریم که همین طور حرمتشان را از بین ببریم و در روز مبادا دست خالی نمی دانیم چه کار بکنیم.
میرلوحی که می گفت باید از تجربه گذشته درس بگیریم، گفت: ما امروز را نبینیم که مشکل کسی رفع شد. باید دید وسیع و بلند داشت و در شداید و سختی ها از الان به فکر بود.
رئیس دفتر آیت الله مهدوی کنی، خاطر نشان کرد:امیدوارم مجموع حوادث در نهایت به خیرامت اسلامی باشد. ما هم از صمیم دل از خدا می خواهیم به آقای دکتر روحانی حسن عاقبت بدهد که بتواند شعارهایی را که داده است، به حرمت لباسی که پوشیده اجرایی کند.
میرلوحی در پاسخ به این پرسش که رای آوردن آقای روحانی را باید به خاطر «لباس روحانیت» دانست و نتیجه گرفت روحانیت به صحنه بازگشته است یا اینکه عوامل دیگر هم در این انتخاب مردم موثر بوده است، تصریح کرد: سوال شما پاسخش تک عاملی نیست و مجموعه عواملی دست به دست هم داده است.
وی در پاسخ به اینکه کدام عامل را غالب می دانید، گفت: بالاخره هر تحلیلی هم انجام دهیم نمی توانیم منکر این مساله شویم که آقای روحانی «لباس روحانیت» را به تن دارد و خودش روحانی است. انشاء الله صاحب این لباس ایشان را کمک کند.
داماد آیت الله مهدوی کنی در پاسخ به این پرسش که آیت الله مهدوی کنی از انتخاب آقای روحانی خوشحال شده اند یا خیر، گفت: ایشان به آقای روحانی پیام تبریک دادند. اگر شما در پیام ایشان دقت کنید متوجه می شوید این پیام ربطی به جایگاه ایشان به عنوان رئیس مجلس خبرگان، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نداشت و از جایگاه شخص محمدرضا مهدوی کنی نوشته شد.
وی در این زمینه اضافه کرد: اگر قرار بود نامه از سوی مجلس خبرگان نوشته شود، باید جلسه هیات رئیسه تشکیل می شد. همچنین اگر قرار بود ایشان از جایگاه دبیرکل جامعه روحانیت به رئیس جمهور تبریک بگوید، می بایست اعضا آن جلسه می داشتند، ولی ایشان به عنوان شخص محمدرضا مهدوی کنی این پیام را صادر کردند.

۱۳۹۲/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...