نسخه چاپی

جزئیات ۹۰ دقیقه‌ای تحلیف روحانی

مدیركل تشریفات مجلس جزئیات مراسم ۹۰ دقیقه‌ای تحلیف رئیس‌جمهور منتخب را تشریح كرد و گفت: این مراسم از ساعت ۱۶ روز یكشنبه آغاز می شود.

به گزارش نما ، سیدمحمد یثربی مدیرکل تشریفات مجلس شورای اسلامی از توافق مجلس با رئیس‌جمهور منتخب برای برگزاری مراسم تحلیف در عصر روز یکشنبه خبر داد و گفت: این مراسم ۹۰ دقیقه ای از ساعت ۱۶ روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم تحلیف جزو دستور علنی مجلس است، افزود: این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز خواهد شد و سپس لاریجانی به عنوان رئیس مجلس نطق خواهد کرد؛ در ادامه آیت‌الله آملی لاریجانی به عنوان رئیس دستگاه قضائیه سخنرانی خواهد کرد و سپس در حضور ایشان و نمایندگان مجلس آقای دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد می کند.

یثربی با بیان اینکه روحانی بعد از سوگند در صحن مجلس سخنرانی خواهد کرد، افزود: مراسم تحلیف با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دور نهم و دهم، رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری و حقوقدانان شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تشریفات مجلس اظهار داشت: احتمال دارد بعد از مراسم تحلیف مسئولان کشورهای خارجی با آقای روحانی رئیس‌جمهور و آقای لاریجانی رئیس‌مجلس دیدار‌هایی داشته باشند، اما فعلا قطعی نشده است.

مدیرکل تشریفات مجلس گفت که از تمام سفرای کشورهای خارجی که در تهران حضور دارند برای شرکت در مراسم تحلیف دعوت شده است.

۱۳۹۲/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...