نسخه چاپی

تشكیل حزب فراگیر زنان كلید خورد

عکس خبري -تشکيل حزب فراگير زنان کليد خورد

قائم مقام سیاسی جامعه زینب گفت: جلسه مقدماتی در زمینه تشكیل حزب فراگیر زنان با حضور كارشناسان و متخصصان مباحث زنان و دبیر كل جامعه زینب (س) برگزار شد.

به گزارش نما، "معصومه رضايي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، پيرامون تشکيل حزب فراگير زنان، اظهار داشت: جلسه مقدماتي در زمينه تشکيل حزب فراگير زنان با حضور کارشناسان و متخصصان مباحث زنان و دبیر کل جامعه زینب (س) برگزار شد.قائم مقام سیاسی

وی در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا استقبالي از سوي اشخاص و گروه‌ها براي تشکيل حزب فراگير زنان شده است، بیان کرد: استقبال زيادي در اين زمينه شده و شرايط تشکیل حزب فراگیر زنان کاملا فراهم است.
رضایی با اشاره به مباحثي مطرح شده مبني براينکه در احزاب گوناگون زنان مشغول فعالیت هستند و دیگر نيازي به تشکيل حزب فراگير نيست، گفت: درست است که افراد در احزاب مختلف در حال فعاليت هستند اما باید توجه داشت که اين پتانسيل در حال جمع شدن است تا يک نيروي عظيم براي کار مهيا شود و تا دست به دست يکديگر ندهيم و هرکس در يک گوشه به کار خود بپردازد به اهدافي که مدنظر است دست نمي‌يابيم.

وي در تصريح چگونگی گردهمایی سليقه‌هاي مختلف برای برپا کردن حزب فراگیر زنان، بيان کرد: هر حزبي داراي اساسنامه و اهداف مشخص است و هر گروه و شخصي که بخواهد مي‌تواند با تطبیق خط و مشی خود با ساختار حزب تشکیل شده، به آن بپيوندد.

رضایی در ادامه با بیان اینکه به ديدگاه سياسي افراد کاري نداريم، تاکيد کرد: دليل گردهمايي افراد در حزب فراگير زنان اهداف خاص و مطالبات اجتماعی فرهنگی اقتصادی زنان است که دنبال مي‌شود و همه قانون اساسي را قبول داشته و با الزامي که به قانون دارند، فعاليت‌هاي سياسي را نيز پيگيري مي‌کنند.

قائم مقام سياسي جامعه زينب(س) بيان کرد: مطالبات فرهنگي، اجتماعي، سياسي زنان بايد در عرصه سياسي مطرح تا محقق شود، لذا به طور طبیعی براي دستیابی به مطالبات زنان بايد نيمي از نمايندگان مجلس را زنان تشکيل دهند.

وی با بيان اينکه زنان بايد بتوانند جايگاه خود را در دولت و مجلس پیدا کنند، تاکيد کرد: فراهم شدن جايگاه زنان براي دنبال کردن اهداف خود حائز اهميت است.

دبیرکل جامعه اسلامی زنان با اشاره به فعاليت‌هاي مرحوم مريم بهروزي - دبيرکل پيشين جامعه زينب (س) اظهار داشت: خانم بهروزي در زمینه ائتلاف زنان فعالیت‌های به‌سزایی داشتند و همچنين فعاليت‌هايي در زمينه ارثيه، ديه زنان را در مجلس مطرح و به صورت قانون در آورد و بر اساس مشی اعتدالی وي، جامعه زينب(س) نيز نیز تشکلی بر مسیر اعتدالي است.

قائم مقام سياسي جامعه زينب(س) گفت: هر طرح جديدي يک تعداد موافق و مخالف دارد، اما وقتي کاري با نيت خالص و رضاي خدا انجام شود جايگاه خود را پيدا کرده و پس از نهادينه شدن در تاريخ ماندگار مي‌شود.

وي با اشاره به مراجعه تعداد زيادي از اساتيد دانشگاه براي پيوستن به حزب فراگير زنان، بيان کرد: بسیاری از اساتيد دانشگاه که تا به حال جزء هيچ حزب و گروهي نبودند براي پيوستن به حزب فراگير زنان به ما مراجعه کرده و معتقدند که جايگاه و شکاف‌هايي که براي زنان وجود دارد بايد شناسايي و براي رفع آن برنامه ريزي شود.

قائم مقام سياسي جامعه زينب(س) خاطر نشان کرد: از تمام احزاب و اشخاصی که تمايل به پيوستن به حزب فراگير زنان را داشته باشند، استقبال مي‌کنيم.

۱۳۹۲/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...