نسخه چاپی

با حضور دكتر احمدي‌نژاد صورت گرفت؛

آغاز عملیات راه‌اندازی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

عملیات راه‌اندازی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با حضور رییس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش نما، فازهاي 15 و 16 ميدان گازي پارس جنوبي به عنوان يکي از باشکوه‌ترين دستاوردهاي متخصصان کشورمان در مجموعه اقتصادي پارس جنوبي است که به طور صد در صد تمام مراحل، طراحي، ساخت،‌توسعه و راه‌اندازي آن به دست توانمند فرزندان ايراني به بار نشسته است.

اين پروژه که در فضايي به وسعت 170 هکتار اجرا شده با راه‌اندازي نهايي روزانه 56 ميليون متر مکعب گاز طبيعي، يک ميليون تن اتان، 75 هزار بشکه ميعانات گازي، 400 تن گوکرد و يک ميليون و 50 هزار تن گاز مايع LPG به منظور صادرات توليد خواهد کرد.

مجتمع پتروشيمي پارس جنوبي در حال حاضر با توليد متوسط روزانه 290 ميليون متر مکعب گاز در حال فعاليت است که با بهره‌برداري از فازهاي 12 تا 24 که ظرف امسال يا سال آينده به بهره‌برداري خواهند رسيد در حجم و تنوع توليدات اين مجتمع نيز تحولي اساسي رخ خواهد داد.

در حال حاضر بيش از 80 هزار نفر در بخش‌هاي مختلف پارس جنوبي مشغول به فعاليت هستند.

مجتمع گازي پارس جنوبي با 3 هزار 700 کيلومتر مربع مساحت 14 تريليون متر مکعب ذخيره گاز درجا و 1800 ميليون بشکه ميعانات گازي بزرگترين ميدان مستقل گازي دريايي جهان است.

با سرمايه‌گذاري دولت دهم در عرصه توسعه فازهاي مختلف اين مجتمع در حال حاضر فازهاي 12 تا 24 اين مجتمع با بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيکي به مرحله بهره‌برداري نزديک مي‌شوند و فازهاي 15، 16، 17، 18 و فاز 12 که خود به تنهايي 3 فاز است و بزرگترين فاز پارس جنوبي به حساب مي‌آيد تا پايان سال به بهره‌برداري خواهند رسيد.

۱۳۹۲/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...