نسخه چاپی

هیئت پارلمانی كره شمالی به زودی به ایران می‌‌آیند

رئیس هیئت پارلمانی ایران و كره شمالی از سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی كره شمالی به كشورمان خبر داد و گفت: در سفری كه هیئت پارلمانی كشورمان به این كشور داشته است، قرار شد گروه دوستی این كشور بازدیدی از ایران داشته باشند.

موسی‌الرضا ثروتی رئیس هیئت پارلمانی ایران و کره شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با تشریح جزئیات سفر این هیئت به "پیونگ یانگ"، پایتخت کره شمالی، گفت: در این سفر دیداری با معاون رئیس مجلس کره شمالی داشتیم که قرار شد با هماهنگی‌های انجام شده توسط سفیر کشور ما در کره شمالی، گروه دوستی پارلمانی کره شمالی در آینده نزدیک به تهران سفر کنند.

وی ادامه داد: سفیر کره شمالی در ایران چندی پیش تقاضایی از هیئت پارلمانی کشورمان برای حضور در شصتمین سال پیروزی جنگ دو کره را مطرح کرده بود که در این سفر، مهرداد لاهوتی، محسن بیگلری و مهناز بهمنی، بنده را همراهی می‌کردند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی به برنامه‌های هیئت پارلمانی کشورمان در سفر به کره شمالی اشاره کرد و گفت: حضور در استادیوم یکصد هزار نفری کره شمالی جهت شرکت در مراسم جشن پیروزی جنگ‌های دو کره، بازدید از برنامه رژه نیروهای مسلح و مردمی، شرکت در مراسم افتتاح موزه جنگ کره شمالی، ملاقات با معاون رئیس جمهور این کشور و حضور در آرامگاه "کیم ایل سون" و "کیم جون ایل" رهبران فقید کره شمالی که پدر بزرگ و پدر رهبر فعلی کره شمالی هستند، از برنامه‌های این هیئت در سفر به کره شمالی بوده است.

ثروتی در ادامه تأکید کرد: در ملاقاتی که با معاون رئیس جمهور کره شمالی داشتیم، گفت‌وگوهایی پیرامون توسعه روابط دوجانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی و همچنین همکاری مشترک در فعالیت‌های سیاسی جنبش عدم تعهد و همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با استکبار جهانی و تقویت دوستی و روابط پارلمانی دوجانبه انجام شد.

وی ادامه داد: یک هیئت از نیروهای مسلح و حزب مؤتلفه اسلامی از کشورمان نیز در آنجا حضور داشتند که آن‌ها ملاقات‌هایی را با مقامات این کشور داشتند.

رئیس هیئت پارلمانی ایران و کره شمالی در مورد دیدار این هیئت با رهبران کره شمالی، گفت: در این سفر با رهبران کره شمالی دیداری نداشتیم.

ثروتی اظهارداشت: در این سفر دیداری با معاون گروه دوستی کره شمالی و ایران و معاون رئیس جمهور این کشور داشتیم که پیرامون توسعه روابط تجاری و اقتصادی و حضور رئیس جمهور کره شمالی در تحلیف رئیس جمهور منتخب و نیز بازدید گروه دوستی پارلمانی کره شمالی از ایران مذاکراتی انجام شد.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در مذاکراتی که با معاون رئیس جمهور کره شمالی داشتیم، قرار شد رئیس جمهور این کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، به ایران سفر کند. آن‌‌ها در این مذاکرات برای این موضوع اعلام آمادگی کردند.

رئیس هیئت پارلمانی ایران و کره شمالی، افزود: در دیدار هیئت پارلمانی ایران با معاون گروه دوستی پارلمانی کره شمالی، قرار شد طی مذاکراتی با سفیرمان در این کشور، زمان دقیق سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی در آینده نزدیک مشخص شود و این هیئت بازدیدی از کشورمان داشته باشد.

ثروتی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان‌کرد: افتتاح موزه جنگ کره شمالی و ادای احترام به رهبران فقید کره شمالی از دیگر برنامه‌های هیئت پارلمانی کشورمان در سفر به "پیونگ یانگ" بود.

۱۳۹۲/۵/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...