نسخه چاپی

روحانی حاتم بخشی‌ها از بیت المال را برمی‌گرداند

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، ضمن انتقاد از اصرار دولت احمدی‌نژاد برای اجرای مصوبات غیر قانونی، تاكید كرد:روحانی حاتم بخشی‌های احمدی نژاد از بیت المال را برمی‌گرداند.

به گزارش نما، محمدرضاخباز در گفت و گو با خانه ملت در خصوص استخدام های مصوبه مهرآفرین در روزهای آخر کاری دولت دهم گفت:غیر قانونی بودن مصوبات مهرآفرین در حدود ۶ صفحه به دولت ابلاغ شده و ملغی الاثر است یعنی در حقیقت از اساس قانون نیست کسی آن را اجرا کند.

مجریان طرح غیرقانونی مهرآفرین تحت تعقیب قرار می‌گیرند
نماینده مردم کاشمر در مجلس هشتم در ادامه این مطلب افزود:اگر مسئولی از مسئولان کشور این مصوبه را بعد از ابلاغ رییس مجلس مبنی بر غیر قانونی بودن آن اجرا کند، تحت تعقیب قرار می گیرد.
خباز تاکید کرد: تصور شخص من بر این است که مسئولان اجرایی برای خوشی دل احمدی نژاد مقدمات اجرا را فراهم می کنند اما به سراغ اجرا نمی روند چرا که به محض این که به مرحله اجرا برسند، دستگاه های نظارتی به سراغ آنها می روند.
وی ادامه داد: دراصلاحیه ای که دولت برای این طرح ارائه کرده بود، ایرادات فراوان وجود داشت که رئیس مجلس این ایرادات را دوباره به دولت ابلاغ کرد.
این نماینده ادوار مجلس افزود: اگر آقایان مدعی می شوند که این مصوبه را اصلاح کرده اند پس می توانند آن را اجرا کنند از اساس نادرست است چرا که اصلاح نیز مورد قبول واقع نشده و به طور مجدد ریاست مجلس غیر قانونی بودن آن را ابلاغ کرد.
خباز تاکید کرد: یک مدیر چه طور حاضر است افرادی را استخدام کند و بعد برای خود گرفتاری ایجاد کند چرا که دیوان محاسبات به طور رسمی اعلام کرده مجریان این طرح مورد مواخذه قرار می گیرند و طبیعی است که دستگاه های نظارتی دیگر نیز به سراغ مجریان این طرح می روند.

دولت یازدهم مجبور به پرداخت هزینه های لغو مصوبات غیر قانونی دولت دهم است
این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: چرا دولت احمدی نژاد تا این اندازه بر اعمال یک کار غیر قانونی پافشاری دارد و چه سودی از اجرای طرح های غیر قانونی در روزهای آخر است.
وی ادامه داد: طبیعی است که مقامات عالیه دولت یعنی مصوبان و ابلاغ کنندگان آن بعد از اعلام خلاف قانون بودن طرح های غیر قانونی ، مسئولیتشان به پایان رسیده اما این مجری است که در دولت، معاونت اجرایی دولت ، استانداری ها در استان ها و مجریان در برابر اجرای این کار خلاف قانون مسئول هستند.
خباز تصریح کرد: مسئولیت اجرا با کسی است که بعد از ابلاغ رییس مجلس مبنی بر خلاف قانون بودن مصوبه ای ، آن مصوبه را اجرا کند.
وی افزود:هر دولتی حق دارد اگر کار خلافی در دولت سابق اتفاق افتاده است، مانع آن شود و جلوی ضرر بیشتر را بگیرد.
وی ادامه داد: این اقدامات بار مالی بسیار سنگینی دارد که دولت بعد اگر بخواهد آن را اجرا کند، باید آن را بپردازد و از اساس نباید مدیر دوراندیش در پی اجرای چنین طرح هایی باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم افزود: دولت بعدی خلاف های دولت دهم را لغو کند و بدون شک لغو آنها نیز آثار نامناسبی دارد و این آثار نامناسب دامن دولت یازدهم را می گیرد.
خباز گفت: کسانی که مصوبات غیر قانونی از جمله استخدام ها دل بسته اند با لغو این مسئله توسط دولت یازدهم آزرده خاطر می شوند و تمامی این مسائل ناشی از این مسئله است که دولت دهم بر اجرای خلاف قانون اصرار دارد.

روحیه سرکشی دولت دهم اظهرمن الشمس است
خباز گفت: اصل تصویب بسیاری از مصوبات غیر قانونی هم چون مصوبه مهرآفرین مربوط به پیش از انتخاب حسن روحانی از جانب ملت بوده است اما با اعلام قطعی ریاست جمهوری ایشان، به نظر می رسد اراده دولت دهم بر اجرای مصوبات غیر قانونی بیش از پیش شده است.
وی ادامه داد:این مسئله از یک طرف به ناآگاهی مدیران فعلی نسبت دارد و از طرف دیگر به اصرار و لجبازی دولت بر می گردد و دولت دهم از ابتدای کار نیز همین رفتار را داشت و زمانی که مصوبه ای غیر قانونی از هیئت دولت بیرون می آمد باید با فشار قانون جلوی اجرای آن گرفته می شد.

خباز با بیان این که روحیه سرکشی دولت دهم برای همه شناخته شده و اظهر من الشمس است، افزود: این روحیه از دولت دهم شناخته شده است و البته پسندیده نیست چرا که کسی که قرار است حافظ قانون اساسی و منافع کشور باشد نباید تا این اندازه بر نظرات شخصی خود پافشاری کند و باید بر محور قانون قدم بر دارد.
نامه احمدی نژاد به خاتمی برای عدم تصویب مصوبات در روزهای پایانی دولت اصلاحات

وی ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار می آید طبیعی است که می خواهد با مسیر همواری رو به رو باشد و این خواسته، خواسته به حقی است کما این که دولت فعلی یعنی آقای احمدی نژاد در زمانی که قرار بود دولت را از سید محمد خاتمی تحویل بگیرد، در نامه ای از آنها خواسته بود که در روزهای پایانی دولت اصلاحات از عقد قرارداد جدید یا تصویب مصوبه جدید خودداری شود اما امروز حاضر به اجرای درخواست ۸ سال پیش خود نیست.

خبار تاکید کرد: دولت جدید به دنبال تحقق شعارهای انتخاباتی خود است و طبیعی است که هر مانعی را در این مسیر از سر راه بر دارد.
وی افزود: نباید در روزهای آخر دولت از بیت المال تا این اندازه حاتم بخشی می شد به طور مثال دادن زمین نمایشگاه به سازمان صدا و سیما سوال برانگیز است و انسان را یاد شعر معروف خال هندو و بخشیدن سمرقند و بخارا می اندازد چرا که رییس دولت دهم به سنت پادشاهان گذشته در برابر تعریف حاتمی بخشی می کند.

خباز تصریح کرد:این اتفاقات ناپسند است و علاوه بر این که برای دولت بعدی زحمت ایجاد می کند زمینه بروز و ظهور اعتراضات را فراهم می کند. دولت بعدی مانع از به یغما رفتن بیت المال مسلمان می شود
این نماینده ادوار مجلس هم چنین گفت: دولت بعدی اجازه این اقدامات را نمی دهد و نمی گذارد بیت المال مسلمین با این رفتارها به یغما برده شود.
خبار تاکید کرد: آثارمنفی اجرای این مصوبات غیر قانونی در روزهای آخر دولت دهم و لغو آن توسط دولت یازدهم در روزهای آغازین کار، دامن ملت را می گیرد. عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانون تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب بود که همه باید دولت آینده را کمک کنند اما رفتارهای دولت دهم با این تاکیدات رهبری منافات دارد.

اکبر ترکان،نماینده ویژه حسن روحانی برای پیگیری امور انتقالی از دولت دهم به یازدهم، از عملکرد روزهای اخیر دولت دهم مبنی بر تصویب و اجرای عجولانه برخی تصمیمات انتقاد و تصریح کرده است که اقدامات اخیر دولت دهم که بر اساس ضوابط نباشد «کأن لم یکن» خواهد شد.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...