نسخه چاپی

جزییات استقرار میهمانان داخلی و خارجی در مراسم تحلیف/ خاتمی در لیست مهمانان روحانی نیست

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جزییات استقرار میهمانان داخلی و خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور را تشریح كرد.

به گزارش نما، عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در‌گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهور فردا با قوت برگزار می‌‌شود و مجلس‌کاملا شرایط را برای حضور مهمانان داخلی و خارجی فراهم‌کرده است،‌ گفت: ورودی‌های مختلفی برای افراد مختلف در مجلس تعریف شده و این مراسم به بهترین وجه ممکن برگزار می‌شود و مسئولین کشوری نیز حضور پیدا خواهند‌کرد.

وی با تاکید‌ بر اینکه سران قوا در مراسم تحلیف رئیس جمهور سخنرانی خواهند‌کرد،‌ گفت: مراسم تحلیف بر اساس مر قانون اساسی برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: خیلی از هیئت‌های خارجی تاریخ ورودشان به ایران را اعلام‌کرده‌اند‌ و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد وارد تهران می‌شوند. تاریخ ورود بعضی هیئت‌ها نیز در حال نهایی شدن است.

مصری تاکید‌کرد: استقبال از هیئت‌های شرکت‌کننده در مراسم تحلیف تقسیم شده و توسط رئیس جمهور، رئیس مجلس، نواب رئیس مجلس و تعدادی از وزرا انجام می‌شود.

وی همچنین‌ گفت: لیست مهمانان مراسم تحلیف هنوز هم در حال تغییر است و ما در آخرین فرصت برای اعمال تغییرات، لیست مهمانان را مشخص می‌کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح‌کرد: در مراسم تحلیف دو نوع میهمان حضور دارد؛ تعدادی از میهمانان در صحن مجلس و طبقه همکف حضور دارند و تعدادی دیگر از مهمانان نیز در بالکن طبقه بالا هستند. ما در بالکن بیشتر از ۷۰۰ منفر ظرفیت پذیرش نداریم و در صحن مجلس نیز خیلی پایین‌تر از این ظرفیت را داریم.

مصری ادامه داد: میهمانان مراسم باید طوری باشند که بیش از ظرفیت مجلس نباشند و به همین دلیل ما تعداد میهمان را مشخص کردیم.

وی تصریح کرد: محدودیتی برای آقای روحانی در دعوت از میهمانان ایجاد نشده، چرا‌که در طبقه بالا نیز بیش‌از ۳۰۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی حضور خواهند داشت‌که جایگاه آن‌ها تعریف شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح‌کرد: تا به حال شخص خاصی نبوده‌که آقای روحانی بخواهند‌ و ما دعوت نکرده باشیم.‌البته در صحن مجلس جایگاه کمتر از وزیر و نمایندگان مجلس را نمی‌پذیریم و سطح حضور در صحن را وزیر‌گذاشته‌ایم.

مصری افزود: سفرای کشورهای خارجی نیز در طبقه دوم استقرار پیدا می‌کنند و به دلیل اینکه صحن مجلس محل حضور مسئولان طراز اول یعنی سران قوا، روسای مجلس و جمهور کشور‌ها و وزرای‌کشورهای خارجی است، کمتر از این سطح در صحن مجلس پذیرش نمی‌شوند، چرا‌که محدودیت مکانی داریم.

وی همچنین‌گفت: در لیست ارسالی آقای روحانی به مجلس نامی از آقای خاتمی نبود و هیچ کس در لیست خود اسم وی را به ما نداده بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس برابر پروتکل از میهمانان دعوت می‌کند و مشخص است؛ رئیس جمهور می‌تواند تعدادی از افراد را برای حضور در مراسم تحلیف به مجلس معرفی‌کند، البته خیلی‌ها در مراسم تحلیف نیستند، چرا که ظرفیت زیادی وجود نداشت و نمی‌توان انتظار داشت که همه بیایند.

مصری گفت: در مراسم تحلیف نمایندگان در صندلی‌های خودشان استقرار دارند و روسای جمهور و مجالس کشور‌ها نیز در جایگاه ویژه مستقر خواهند شد. همچنین راهرویی را برای استقرار استانداران سراسر کشور پیش بینی‌کرده‌ایم. شخصیت های‌کشوری از سه قوه نیز در صحن مجلس حضور دارند و دیگر میهمانان نیز به طبقه دوم هدایت می‌شوند.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...