نسخه چاپی

تمدن: درخواست دولت روحانی را رد نمی كنم

استاندار تهران در گفتگویی كوتاه در مورد ماندن یا رفتنش از استانداری تهران، ملاقاتش با شهردار تهران، سختیهای كار استانداری در طول پنج سال و جزئیات چند پرونده مهم در استانداری سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از مهر نام و امضای مرتضی تمدن بیش از ۱۷۰۰ روز است که در زیل نامه ها و بخشنامه های و احکام استانداری تهران به عنوان استاندار پایتخت به چشم می خورد. عالی ترین مقام استان تهران سوابقی مانند نمایندگی مردم شهر کرد در مجلس هفتم، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، مشاور اقتصادی رئیس جمهور، معاون امور مجلس و استانهای وزارت صنایع و مدیرکل صدا و سیمای قم و خراسان را در کارنامه مدیریتی خود دارد. مرتضي تمدن متولد ۳۰ آبان ماه ۱۳۳۸ است و اکنون با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت در حال ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترا است. ۲ فرزند پسر دارد که یکی مهندس صنایع و دیگری سرباز وظیفه است. اين مدير ۵۳ ساله كه اين روزها به دليل يك حادثه دچار شكستگي دست شده است. استانداری تهران حالا صاحب يكي از بزرگترين و زيباترين برجهاي دولتي است. ساختمان ۱۶ طبقه استانداري تهران در روزهاي پاياني عمر دولت دهم افتتاح شده است. ساختماني كه به گفته تمدن بهترين مكان براي شهردار تهران است! چرا كه مي تواند تمام تهران را از بام تپه هاي عباس آباد نظاره گر باشد.

استاندار تهران در آخرين مصاحبه اختصاصي خود به عنوان يكي از مديران ارشد دولت دهم با خبرنگار مهر به گفتگو نشست. از مرتضي تمدن سوال شد: در دوران مسئوليت شما شاهد حوادث سال ۸۸، بمبگذاري ها، انفجار موشك در ملارد، اجلاس سران نم، دو انتخابات رياست جمهوري و انتخابات هاي مجلس و شوراي شهر و خبرگان، سيل در مترو تهران، زلزله، تحقيق و تفحص از استانداري، دستگيري برخي مديران استانداري، آلودگي هوا، نوسانات بازار سكه و ارز، گراني مرغ و لبنيات، هدفمندي يارانه ها و غيره بوديم. چطور این دوره ها را سپری کردید؟

تمدن گفت: در اين ۵ سال كارم سخت بود ولي در عين سختي لذت بخش هم بود. ما عنصر بي تفاوت در مقابل استان تهران و اتفاقات آن نبوديم. در همه مسائل پاسخگو بوديم و شرايط استان تهران به ما ديكته مي كرد با همه توان و توشه در اين ۱۷۰۰ روز در صحنه باشيم.

انتخابات سال ۸۸ سالم ترين انتخابات بود

وي افزود: انتخاباتهاي تهران با همه جاي كشور متفاوت بود. در انتخابات اخير ۱۲ هزار صندوق راي داشتيم و مديريت آن با توجه به اينكه راي تهران نسبت به كل كشور تاثير گذار بود بسيار سنگين بود. در انتخابات ۸۸ هم سالم ترين انتخابات را برگزار كرديم. به جرات مي توانم بگويم كه در اين مدت افتخار من و همكارانم اين بود كه سعي كرديم امانتدار مردم باشيم و در حوزه ماموريتها و وظايف به مردم كم فروشي نكنيم و براي آينده تهران برنامه ريزي داشته باشيم.

عملكرد استانداري در دولت دهم كتاب مي شود

استاندار تهران اظهار داشت: از همه دلسوزاني كه در مورد تهران علاقمند هستند بيشتر بدانند بايد بگويم ما نقشه راه داشتيم و براي مديريت بعدي تهران بايد برنامه پنجم توسعه را مطالعه كنيد. در برنامه پنجم تصوري كه از تهران داريم كاملا مشخص است. مسري كه امروز طي كرديم بر اساس برنامه چهارم توسعه بود كه گزارش آن به زودي در حضور رسانه ها اعلام خواهم كرد و به صورت يك كتاب در اختيار شهروندان تهراني قرار مي دهيم.

استاندار ۲ ساله براي تهران خوب نيست بايد ثبات مديريت داشت

مرتضي تمدن در پاسخ به اينكه چرا در اين ۵ سال شما مانند برخي ديگر از استانداران جابجا نشده و مانديد گفت: اصرار خودم بود كه در استانداري بمانم چون براي مسئوليتم اهميت قائل بودم. البته در اين سالها مسئوليتهاي بالاتري هم براي من مطرح شد كه قبول نكردم. معتقد بودم و هستم كه ساز و كار استانداري تهران نيازمند ثبات مديريت است. به جز مهندس طاهري البته سایر استانداران تهران همه ۲ تا ۳ سال مدير بودند اين در حالي است كه در استاني مانند تهران نمي شود با اين فرجه برنامه ريزي كرد. يعني اينكه استاندار يك ساله يا دو و سه ساله به درد تهران نمي خورد.

درخواست دولت يازدهم براي ماندن در استانداري را رد نمي كنم

استاندار تهران در پاسخ به اينكه آيا دلتان مي خواهد در دولت بعدي هم استاندار باشيد گفت: اساس كار دولت دكتر احمدي ن‍ژاد همكاري با دولت بعدي است. و مفهوم اين نيست كه بنده در مسئوليتم باقي بمانم. در هر جاي كشور و انقلاب احساس كنم مي توانم كمك كنم خواهم رفت و دولت آينده را براي رسيدن به اهدافش ياري مي كنم و پاسخ رد نمي دهم. چرا كه به فرموده مقام معظم رهبري يك خدمتگذار و خادم كوچك هستم هر جا از ما كمك خواسته شود براي انقلاب دريغ نمي كنم.

در اين ۵ سال با شهردار تهران ملاقات نداشتم

تمدن در پاسخ به اينكه با همه خدماتي كه به گفته شما به بهترين نحو ارائه شده ولي شما در اين ۵ سال هيچ وقت با محمد باقر قاليباف شهردار تهران ملاقات نداشته ايد گفت: بله من با شهردار تهران ملاقات نداشته ام ولي در حوزه همكاري ها چند فصل مشترك داشتيم. تمام مصوبات شوراي شهر بايد به تائيد فرمانداري تهران مي رسيد و ما بسيار همكاري كرديم و براي سرعت بخشيدن به امور شهر تهران و كمك به شهرداري بالاترين سطح همكاري را داشتيم.

بهترين دوره همكاري شهرداري تهران و دولت در دوره مسئولم بود/ سياسي كاري نكرديم

در حوزه مديريت بحران با زيرمجموعه شهرداري بهترين همكاري را داشتيم. به عنوان نمونه در سيلاب مترو تهران بخش عمده اي از دستگاههاي اجرايي با دستور من وارد عمل شدند و كمك كردند. در حوزه معاونت شهرسازي شاهد همكاري خوبي بوديم و مي توان به جرات گفت در اين دوره شاهد بهترين مقطع همكاري ميان دولت و شهرداري تهران بوديم و اجازه دعوا نداديم. البته اختلافاتي بود كه بيشتر اين اختلافات در جرايد و خبرگزاري ها دامن زده مي شد كه به اعتقادم اشكالي هم نداشت چون هر دو طرف ديدگاههاي خود را مطرح مي كردند ولي در عمل تعامل داشتيم. هيچ وقت سياسي كاري نكرديم و كاري هم روي زمين نماند.


آخرين جزئيات پرونده محتكران، شايعه سازان آلودگي آب تهران و مقصران در آلودگي هواي پايتخت

استاندار تهران در پاسخ به اينكه در دوران مديريت شما سه قول از سوي شما به رسانه ها اعلام شد ولي پاسخ آن منتشر نشد كه مي توان به اعلام اسامي محتكران، اسامي عوامل تشديد آلودگي هواي تهران و سودجويان شايعه آلودگي آب تهران اشاره كرد گفت: در مورد محتركان بايد بگويم كه تعزيرات خوب وارد عمل شد و همه آنها به مجازات رسيدند و اسامي آنها به اختصار در رسانه ها مطرح شد كه البته بيشتر عنوان شغلي آنها بود تا اسامي. در موضوع آلودگي آب تهران هم بايد بگويم بعد از طي مراحل قانوني چند شركت و موسسه شناسايي شدند كه براي عرضه و فروش بهتر دستگاههاي تسويه آب شايعه پراكني مي كردندو با تماس به خانه ها و ارسال پيامك به مردم اصرار مي كردند كه آب تهران آلوده است و بايد از دستگاههاي ما خريداري كنيد. و سود زيادي به جيب زدند كه البته در چنگال قانون گرفتار شدند.

در مورد پرونده آلودگي هواي تهران هم بايد بگويم از مديريت شهري انتظار داشتيم مسئولانه تر عمل كنند. ولي خب اين مهم محقق نشد و البته از چشم مردم هم پنهان نماند و مردم فهميدند.

كليد دار استان تهران بايد مواد مخدر را در اوليت كارش قرار دهد

مرتضي تمدن در پاسخ به اينكه اين روزها شما بسيار از آسيبهاي اجتماعي و به ويژه مبارزه با مواد مخدر صحبت مي كنيد در حالي كه در اين ۵ سال زياد خبري از اين اقدامات در استانداري تهران نبود كه پاسخ داد: اين را قبول ندارم. مبارزه با مواد مخدر هميشه در دستور كار اول استانداري تهران بوده است. هر كس كليد اداره استان تهران را در دست داشته باشد بايد موضوع مواد مخدر را در اولويت كاري خودش قرار دهد. ما ادعا نداريم و نمي گوييم موفق بوديم ولي بي تفاوت هم نبوديم. از جمع آوري كارتن خوابها معتادان و خرده فروشان تا پاكسازي محلات هميشه در برنامه ها بوده است. البته ناگفته نماند سرعت اقدامات باندهاي تبهكار براي تغيير چهره مواد مخدر از سنتي به صنعتي هم قابل تامل است.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...